Jump to content

Valg av 15 hk, Mercury eller Suzuki?

trainman

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe ny 15 hk 4 takts påhengsmotor, manuell start, kort stamme og rorkult. Valget står først og fremst mellom Mercury F15 og Suzuki 15. Sistnevnte er det bra tilbud på. Er det noen spesiell grunn for¨å velge det ene framfor det andre? For meg er det en fordel med Merc, da jeg allerde har en og da kan forholde meg til en forhandler/verksted.

ØR :confused:

Hei. Jeg har jobba et par år hos et firma som driver med utleie av båter, og her hadde vi 4 båter med Suzuki 30. det var lite tull med disse og forhandleren var kjapp med dele leveranser. Har bare erfaring med Merc fra 80 tallet, bra motorer, men de var betydelig mer "tørst" enn tilsvarende japser. Helt sikkert annerledes i dag.

Så nettop en test av forskjellige motor i denne størrelse, men husker ikke hvor. Kan ha vært siste nummer av Vi-Menn båtblad?

Uansett så var det Tohatsu som vant, Suzuki kom ikke så bra ut (har en 15hk 4-takt Suzuki fra 2001selv!) og Yamaha hadde ikke kommet, enda, med sin helt nye motor. Denne regnet man med ville bli veldig bra og en god del lettere enn forgjengeren og med langt mindre sylindervolum.

Har min motor på en seilbåt så blir litt feil å sammenligne med mitt bruk av motoren. Den fungerer bra, har aldri hatt noe tull med den!

Noen som har sett denne testen?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...