Jump to content

septikkvern elektrisk problem

mewa 2

Recommended Posts

Ut fra det du skriver er det vel ikke et elektrisk problem, men tette slanger eventuelt kommet noe i pumpen som den ikke blir kvitt.

En sak som kan være greit å forsøke er å koble om polariteten til pumpemotoren så kjører du den noen sekunder.

Da vil som regel en tilstopning på sugesiden blåse inn i septiktanken, i så fall har du spart deg for en drittjobb...

Ellers er det bare å begynne å stake, sugesiden først, det er som regel her det sitter....

Redigert av Johannes (see edit history)

Hadde et problem tidligere før jeg byttet ut toalettet som hadde innebygget tank til kun et toalett uten tank. (Kjører ikke lengre rundt med en tank full av septik).

Da jeg prøvde å tømme toalettet under fart spurte jeg ei venninde som var akter om hun så noe. Svaret var "jeg ser ikke en dritt"...

Det viste seg at slangen og sil på sugesiden var tett. Jabsco macarator pumpen forøvrig virket ok.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...