mewa 2 Startet 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2008 jabsco sviver rundt men pumper ikk ut var i orden for noen dager siden noen som vet hvor jeg kan begynne å se etter evetuelle feil kan noe ha satt seg fast i slangen er det bare å ta av slangen som suger å prøve å stage med noe i slangen takk for alle gode svar mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 (redigert) Ut fra det du skriver er det vel ikke et elektrisk problem, men tette slanger eventuelt kommet noe i pumpen som den ikke blir kvitt. En sak som kan være greit å forsøke er å koble om polariteten til pumpemotoren så kjører du den noen sekunder. Da vil som regel en tilstopning på sugesiden blåse inn i septiktanken, i så fall har du spart deg for en drittjobb... Ellers er det bare å begynne å stake, sugesiden først, det er som regel her det sitter.... Redigert 17.Juni.2008 av Johannes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Jeg har nettopp hatt oppe mi kvern. Den er ganske enkel å vedlikeholde. Det kan være at knivsystemet og "oppmalingssystemet" er satt inn med en blanding av hår og urinstein. For meg virker det som at pumpa er grei å holde vedlike. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hadde et problem tidligere før jeg byttet ut toalettet som hadde innebygget tank til kun et toalett uten tank. (Kjører ikke lengre rundt med en tank full av septik). Da jeg prøvde å tømme toalettet under fart spurte jeg ei venninde som var akter om hun så noe. Svaret var "jeg ser ikke en dritt"... Det viste seg at slangen og sil på sugesiden var tett. Jabsco macarator pumpen forøvrig virket ok. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
roaldbj Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Det er fint om mewa 2 legger ut bilder av sin elektriske septikkvern. Dette bidrar til bedre råd og til at fremtidige "problemer" blir lettere å håndtere. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Eller du kan prøve noen av rådene nevnt i denne tråd for å løse opp eventuelle ulumskheter.... hvis det er problemet da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.