hermansen Startet 17.Juni.2008 Del på Facebook Startet 17.Juni.2008 Er det noen effekt forskjell på MGO og "vanlig diesel" ? Tenker ikke nødvendigvis på smøring (ref Volvo D serien) men på eldre motorer (type KAD44/300). Vil det være noen effektforskjell på disse dersom en fyller MGO kontra "vanlig bil diesel" ? I følge dok fra Volvo vil biodiesel gi ca 5-10% effekttap i en båtmotor. Er det tilsvarende effekt mellom MGO og diesel for bil ? Noen som vet noe sikkert her ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 MGO har høyere egenvekt og derav mer energi pr. dråpe. Mer engergi pr. dråpe krever imidlertid mer luft. Hvis ikke blir det ufullstendig forbrenning og nedsoting. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Lotus hadde svaret Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 MGO har høyere egenvekt og derav mer energi pr. dråpe.Mer engergi pr. dråpe krever imidlertid mer luft. Hvis ikke blir det ufullstendig forbrenning og nedsoting. Det tolker jeg slik at det er bedre å fylle MGO enn vanlig avgiftsfri diesel på en båtmotor. Korrekt ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 vil tro at du stort sett får MGO når du fyller avgiftsfri diesel i Norge. Men om det er bedre vet jeg ikke. Noen hevder at den svenske dieselen gir lavere effekt enn den norske - kan være svaret ligger der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.