nesing Startet 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2008 Har en D4-210 med dph og G4-propell på min litt spesielle Marex Estermo som er ca. 2500 kg og 27 fot. Motoren ble kjøpt brukt og hadde stått i en større båt. Derfor passer ikke G4 propellen. Båten går i plan på noen få sekunder og stopper på 29 knop ved 3600 omdreininger. Er litt usikker på hvilken propell jeg bør velge, G6 evnt G7 ? Er det noen som kan gi meg noen tips, evnt har propeller liggende som de vil bli "kvitt". Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 (redigert) G6 høres fornuftig ut. Du burde få opp til 35 knop på denne. Hvilken utveksling på drevet har du (står på motoren). Min Nor Star (ca 3000Kg) gikk 31 knop. Redigert 18.Juni.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Jeg har en defekt G4-propel på mit drev (kavitationsskade som Volvo ikke vil dække) så vil du sælge din gamle, så send en IM :..! Andy Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 MajorAndy, forsøker å sende deg en IM men får ikke IM funksjonen til virke. Får beskjed om å logge på selv om jeg er pålogget. Har du lagt inn mailadresse i kontrollpanelet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hej - jeg forsøgte at sende dig en IM - men fik følgende besked: "Meldingen kunne ikke sendes fordi mottager ikke har adgang til IM systemet, eller deres meldingsboks er full. Denne IM har ikke blitt sendt" Måske systemet er defekt? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Seaco i Mandal hadde tidligere noen propeller de skulle selge. men jeg vet ikke type nå. Du kan jo ringe de. Ellers så er det nok noen brukte propeller å få tak i på VP verkstedene. (Prøv Lasa). Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 IM fungerer nå, var disablet i kontrollpanelet. Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 G6 høres fornuftig ut. Du burde få opp til 35 knop på denne. Hvilken utveksling på drevet har du (står på motoren). Min Nor Star (ca 3000Kg) gikk 31 knop. Hvor på drevet står dette? Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 27.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Er det noen som har en brukt G6 eller G7 til et DPH drev Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.