Jump to content

Baugpropell i trebåt

Martin_

Recommended Posts

Sitat

Den så virkelig flott ut Walter; velutstyrt og tilsynelatende ualminnelig velholdt....

Ja, ikke sant! Jeg falt for båtens navn, så du den? "STORE-FRI" stilig, hva?

Der gikk en gammel guttedrøm...... :sailing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 1 år senere...

Har du tenkt at det går faktisk ann å montere bau propell uten å penetrere skroget, Dette røret med propellen inni...kanmonteres under kjølen....En mye mindre komplisert jobb...Men da må den jo stives av..med diverse stab stag til skroget...men det blir mindre sjanse for råte...visst ikke dette er innteressant ville jeg ikke satt bau propell..der...man lager ikke hull i en perfekt båt som flyter..Hallo

Er det bakkingen du tenker på eller

Personlig...syns jeg bau propell er for sosser..by folk som prøver å gjøre ting de ikke kan

(by folk på sjøen einer seg best som passasjerer)

hahaha

Neida skal ikke drive å si stygge ting her,men men

Redigert av -Shure- (see edit history)

dette var da en gammel tråd.... men likefult aktuell...

Det pågikk en diskusjon på trebåtakuten (tror jeg det var) om dette med baugtruster i trebåt. Det var en som kom opp med ideen om å lage til et slags vannjett system ved å bruke det orginale sjøvannsintaket som tilførsel... vel akkurat det ville nok bli i det minste laget ja....

Men uansett var det jo en spennende tanke.: å la en kraftig pumpe suge inn vann fra et sentralt plassert inntak og styre det ut i dyser den ene eller andre veien?

Så slipper man å lage et stivt punkt i et skrog som faktisk skal jobbe og man er jo da heller ikke avhengig av dybden på baugen... Kankje man kunne montert dysene helt framme ved stevnen og således fått mer effekt ved mindre pumpe?

Vet ikke, men jeg likte tanken.

Erik

som overhode ikke ville hatt det i Majali !

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...