Frivakten Startet 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2008 (redigert) Sertifikatet gir også rett til å føre passasjerer på klasset fartøy under 15 meters lengde,og på visse betingelser opp til 12 passasjerer på klasset fartøy over 15 meters lengde. Hvor finner jeg forskriften eller loven? Redigert 18.Juni.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frivakten Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Ingen som vet? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Xerb Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 (redigert) Ingen som vet? Mener den var ute til høring frem til mai i fjor i forbindelse med ren da omtalte rib forskriften så det skal ligge på forskrifter sjøfart Her er forskriftene: http://www.sjofartsdir.no/upload/16529/hør...forskriften.doc, http://www.sjofartsdir.no/upload/16529/hør...20forskrift.doc Har no sjekket med sjøfartsdir. overforstående doc. ble returnert tilbake til departementet da det kom mye kommentarer til det. og der ligger det fortsatt et år etter, og når det kommer der i fra vet bare departementet.DE RØD GRØNNE. Så her gjelder de gamle reglene med klassing og det hele dvs.D5 sertifikatet om det er fornyet ihht. STWC reglene seilt på sertifisert fartøy minst 1 år av de siste 5 årene. Redigert 19.Juni.2008 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Denne har ikke trått i kraft enda, den blir omarbeidet enda en gang. Men det vil fortsatt dreie seg om maks 12 passasjerer. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Marwin Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 HMmmm, mener du må ha noe slags passasjerbevis/papir i tillegg. TROR det innbefatter sikkerhetskurs +++ (En taxibåtfører på Møre nevnte det for meg engang i fjor...) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fjordrafting Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Det ser ut til at følgende må ordnes: D5L IMO60 Oppgradert VHF kurs Høyhastighetskurs Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Frivakten Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Mener den var ute til høring frem til mai i fjor i forbindelse med ren da omtalte rib forskriften så det skal ligge på forskrifter Takker folkens. Jeg fant også disse, men det jeg etterlyste er det gjeldende regelverket. Kan det være forskriften fra 2004 ( FOR2004.10.18-1347) se denne linken. § 9-4. Passasjerskip under 15 meter største lengde (1) For å være skipsfører på passasjerskip under 15 meter største lengde, som er godkjent for mer enn 12 passasjerer kreves det dekksoffisersertifikat klasse 5. (2) For å være skipsfører på fartøy med tillatelse til begrenset passasjerbefordring under 15 meter største lengde kreves det fritidsbåtskippersertifikat, godkjent helseerklæring for arbeidstakere på skip og grunnleggende sikkerhetsopplæring. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
emilskj Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hei Her finner du riktig forskrift. Den du linket til over er teknisk sett en forskrift om endring av den forskriften jeg linket til. Men ordlyden er den samme. § 9-5 kan forresten også være interessant lesning. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.