pantzatt Startet 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2008 Er det noen som vet om det finnes glødeplugger til bilmotor som passer i en AQAD40A? Tenker da på om det er noen i sortimentet til biltema som kunne passe, da de nok er noe billigere enn penta original til 275,- pr stk. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Ring til Nylund bilelektrisk på telefon 51537700 og oppgi motortype. Mulig de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Synes 275,- pr. stykke var billig til å være original Volvo del. Det kan tenkes at pluggene er laget av Bosch, og i så tilfelle vil det ofte stå Bosch sitt delenummer ( 1+3+3+3 siffer )på de. I så fall kan du undersøke pris hos en Bosch-forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Takker for svar. Om det er bosh, er jeg heldig (har litt rabatter rundt om). 275,- er ikke så veldig galt, men for et studentpar med diverse økonomiske forpliktelser betyr det tung kaldstart i laaaaaang tid fremover Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Skru ut en plugg, og ta den med deg til Biltema. Hvis de er litt medgjørlige, så lar de deg slippe bak disken for å sammenlikne med de som de har i hylla. Lykkes du, så er det i det minste mye billigere... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dante Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Personlig ville jeg kjøpt orginale... Mulig det har med det at jeg smeltet av en og den falt ned i bakre sylinder... dyrt!! Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 (redigert) Orginale?? Tviler på om Volvo lager glødeplugger.... Redigert 19.Juni.2008 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Personlig ville jeg kjøpt orginale... Mulig det har med det at jeg smeltet av en og den falt ned i bakre sylinder... dyrt!! Eeeeeeeehhh glemte du å notere klokkeslett når du satte glødingen igang da eller??? Tror kanskje jeg hadde kontaktet produsent om det var snakk om normalgløding, for slikt skal vel ikke kunne gå an? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Fredriko snakker om plugger til en DI motor. MD40 har forkammer og om spissen skulle løsne (noe jeg aldri har hørt om) vil den bli liggende i forkammeret. Gjør som index anbefaler og post her om du finner en du kan bruke. Sikkert mange andre som er intr. i dette. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Eeeeeeeehhh glemte du å notere klokkeslett når du satte glødingen igang da eller??? Tror kanskje jeg hadde kontaktet produsent om det var snakk om normalgløding, for slikt skal vel ikke kunne gå an? Det GÅR an... har seks år gammel motor og det skjedde med meg... feilproduserte plugger levert orginalt. Bakre plugg slapp i hylsa og gikk inn i sylinder. Desverre utenfor garanti Poenget mitt er at man bør bestille de som er anbefalt motor - pga temp i brennkammer osv. Kjøper du fra biltema er du ikke sikker på spesifikasjoner, å finne en i hylla som passer er ikke godt nok mener jeg! Bør finne en med spec som holder mål.. samme hvem som produserer disse! Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 21.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Synes 275,- pr. stykke var billig til å være original Volvo del. Det kan tenkes at pluggene er laget av Bosch, og i så tilfelle vil det ofte stå Bosch sitt delenummer ( 1+3+3+3 siffer )på de. I så fall kan du undersøke pris hos en Bosch-forhandler. Penta originalnummer er: 3092109 ( fant nummer på: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-...030,,,0600.aspx ) Men det finnes kanskje en overgangstabell til bosh eller andre??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.