Jump to content

Glødeplugger til VP40 på Biltema?

pantzatt

Recommended Posts

Personlig ville jeg kjøpt orginale...

Mulig det har med det at jeg smeltet av en og den falt ned i bakre sylinder... dyrt!!

Eeeeeeeehhh glemte du å notere klokkeslett når du satte glødingen igang da eller???

Tror kanskje jeg hadde kontaktet produsent om det var snakk om normalgløding, for slikt skal vel ikke kunne gå an?

Eeeeeeeehhh glemte du å notere klokkeslett når du satte glødingen igang da eller???

Tror kanskje jeg hadde kontaktet produsent om det var snakk om normalgløding, for slikt skal vel ikke kunne gå an?

Det GÅR an... har seks år gammel motor og det skjedde med meg... feilproduserte plugger levert orginalt. Bakre plugg slapp i hylsa og gikk inn i sylinder. Desverre utenfor garanti :headbang:

Poenget mitt er at man bør bestille de som er anbefalt motor - pga temp i brennkammer osv. Kjøper du fra biltema er du ikke sikker på spesifikasjoner, å finne en i hylla som passer er ikke godt nok mener jeg! Bør finne en med spec som holder mål.. samme hvem som produserer disse!

Synes 275,- pr. stykke var billig til å være original Volvo del. Det kan tenkes at pluggene er laget av Bosch, og i så tilfelle vil det ofte stå Bosch sitt delenummer ( 1+3+3+3 siffer )på de. I så fall kan du undersøke pris hos en Bosch-forhandler.

Penta originalnummer er: 3092109 ( fant nummer på: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-...030,,,0600.aspx )

Men det finnes kanskje en overgangstabell til bosh eller andre???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...