mercury Startet 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2008 Hei. Jeg har ett spm ang båtmotor å vibrasjon.. Jeg har kjøpt meg en helt ny suzuki 15hk 4takt nå. Og er veldig fornøyd med denne bortsett fra vibrasjon som gjør att det "skrangler" i hele båten.. Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre med dette? Helst noen enkle tiltak.. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Dette innlegget stod originalt i Hvordan tyverisikrer du gummibåt og motor? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
ullrich Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Denne hiver jeg meg på! Har nettopp kjøpt en splitter ny 4-takters 2,5 Hk Suzuki, og denne vibrerer noe helt utrolig. Den får min "store" 16 fot With til å gå inn i en egenresonans som sender absolutt alt man setter i båten ned til motoren. Har måttet henge opp årer og fiskehov for at lydnivået skulle bedre seg. Lyden fra dreggen vil jeg ikke snakke om engang! Noen tips/tanker rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Har nettopp kjøpt en splitter ny 4-takters 2,5 Hk Suzuki, og denne vibrerer noe helt utrolig. Den får min "store" 16 fot With til å gå inn i en egenresonans som sender absolutt alt man setter i båten ned til motoren. Har måttet henge opp årer og fiskehov for at lydnivået skulle bedre seg. Lyden fra dreggen vil jeg ikke snakke om engang! Det er nok ikke bare Suzuki som har problemer med vibrasjoner og lyd på de små 1 sylindrete 4-taktere. Prøvde en Honda 5 hk ifjor sommer, som oppførte seg på samme måten. Må nok opp i en 9,9 (2 cyl) for å få en forbedring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.