Bulben Startet 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2008 Nybåten (Scand 360 SE) skulle bli overlevert 30. juni, og hele familien + en "låneunge" hadde kjøpt flybilletter sørover, ferie var avtalt på to arbeidsplasser, kennel til bikkja og stallhjelp til hesten var i boks. Hele familien hadde gledet seg til å gå båten opp fra Arendal (Fevik) til Narvik. Dette skulle bli tidenes båtferie. Så kom beskjeden: de har hatt et uhell med dekket til båten min på fabrikken, og leveransen må utsettes til den 16. juli. Dette var krise, og hele båtferien så ut til å gå i vasken. Ingen tjangs å få endre ferie, flybilletter osv osv. Da viser Scand hva de står for; de fikser en annen båt til oss -riktignok en mindre (29 baltic) - som vi fritt får benytte til en 14. dagers båtferie på Sørlandet, De spanderer flybillett hjem for alle 5, OG de ordner frakt av nybåten fra Arendal til Narvik - på deres regning. Her har Scand snudd noe som potensiellt kunne blitt en krise til noe svært positivt for oss. Rekker til og med å få en ordentlig overlevering av nybåten før vi setter oss på flyet hjemover. Gleder et gammelt "markedsførerhjerte" å få oppleve god service i praksis. P.S. Så nå trenger jeg gode råd og tips om bra plasser på Sørlandet å dra til med to 14-åringer og en 10-åring (alle jenter) +mor og far. Og kanskje hvilke plasser det er smart å holde seg unna... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Ja det var god service. Det er en fordel og være såpass stor som Scand er. Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Overrasker meg at Scand gjorde noe slikt, har dårlig erfarring fra den kanten, men det snakker vi ikke om. Søgne er et svært idyllisk sted å feriere, hundsøya, tyskerbrygga, hellesund og skarvøya er alle verdt å besøke. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 det må jeg virkelig si var en fin gest. tydelig at de tjener noen kroner på salget av 360 da uansett synes jeg det er helt utolig med slik service.. ta en tur til risør \ kragerø distriktet. masse uthavn perler hvor du enn måtte snu hodet. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hansi Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 (redigert) Det må jeg si var en flott service av Scand. En kjenning kjøpte ny Baltic i 2007. Forsinket levering også der. Fikk låne en båt + noe ekstra montert utstyr uten ekstra omkostninger. All ære til Scand fabrikken for at de tar kundene på alvor. Når det gjelder tips for steder å besøke er jo Arendal et godt utgangspunkt å starte for turer både sørover og østover. Ikke lange kjippen hverken til Grimstad, Lillesand, Blindleia, Tvedestrand skjærgården med Lyngør. Vil du lenger østover er det kun en kort tur for en Baltic til Risør, Kragerø, Jomfruland. Vil vel anbefale deg å kjøpe en havneguide for Sørlandskysten. Finnes i forskjellige utgaver og priser. Et alternativ kan være denne. Et annet alternativ er å gå inn på siden til Nautisk Forlag. Der finner du mye informasjon og muligheter ti lå kjøpe forskjellige bøker, kart, osv. Båtsportkart for Sørlandskysten er også et must. Der trenger du serie C + D. Håper dere får en fin ferie. Redigert 19.Juni.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Storø Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Med 2 på 14 og en på 10 er det et "must" å besøke Dyreparken østenfor Kristiansand. Legg båten i Lillesand gjestehavn og ta bussen. Start tidlig og beregn hele dagen. Hestholmbukta i innseilingen til L er også fin for familier, strand og svaberg. Blindleia på langs i 4-5 knop er også en spesiell opplevelse, beste tiden er før rushet starter omlag en uke inn i juli. her er flere gode avstikkermuligheter til fine uthavner og også innover om vinden er sterk. Hyggelig at Scand snudde saken til noe positivt, noe å lære for andre her ? Ha en fin ferie! Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Nybåten (Scand 360 SE) skulle bli overlevert 30. juni, Gikk du "klar" av konkursen, ift Scand og nybåtleveransen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.