viking.24 Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Nei, det er ikke mye jobb. Skal forklare hva jeg gjorde: Demonterte fødepumpa, satt inn ei blindplate og monterte ei elektrisk fødepumpe. Blendet så utluftinga på koppen som rommer dieselen til flammestartpluggen slik at returen går rett tilbake til tanken. Enkelt og genialt. Fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Gliset, Har hatt samme motor som deg. Min måte for å starte den var som følger: -Først kinne ca 5 sek(for å få diesel frem). -Gløde hvis det var lenge siden den var startet eller det var kaldt. -Så starte. Da startet den nesten alltid med en gang. Nesten umulig å starte på første forsøk for min del. -Ellers så mener jeg å huske at instruksjonsboken sier at man skal gløde mens man starter og ikke bare før man skal starte motoren. -Godt batteri er alltid en god regel. Motoren var tung å starte på dårlig batteri. Den måtte ha et visst turtall for å komme i gang. Håper du får gangen på det! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
TB2855 Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Godt batteri er alltid en god regel. Motoren var tung å starte på dårlig batteri. Den måtte ha et visst turtall for å komme i gang. Enig, det vart mye lettere å starte når jeg omsider kjøpte meg ny startmotor som klarde eit større turtall enn den gamle. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Gliset Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 (redigert) Takk for alle tips Nå har jeg prøvd å følge noen råd her i forhold til optimal gløding/kinning. Jeg kinnet litt først for å få frem diesel, så glødet jeg lenger enn jeg har pleid. Startet på tredje forsøk. En anelse bedre enn tidligere. Men nå går den på lavere turtall ved tomgangskjøring?!?! Noen som har vært borti det? Redigert 24.Juni.2008 av Gliset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.