Jump to content

Vanskelig å starte, Perkins 4-108

Gliset

Recommended Posts

Gliset,

Har hatt samme motor som deg. Min måte for å starte den var som følger:

-Først kinne ca 5 sek(for å få diesel frem).

-Gløde hvis det var lenge siden den var startet eller det var kaldt.

-Så starte. Da startet den nesten alltid med en gang. Nesten umulig å starte på første forsøk for min del.

-Ellers så mener jeg å huske at instruksjonsboken sier at man skal gløde mens man starter og ikke bare før man skal starte motoren.

-Godt batteri er alltid en god regel. Motoren var tung å starte på dårlig batteri. Den måtte ha et visst turtall for å komme i gang.

Håper du får gangen på det!

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Godt batteri er alltid en god regel. Motoren var tung å starte på dårlig batteri. Den måtte ha et visst turtall for å komme i gang.

Enig, det vart mye lettere å starte når jeg omsider kjøpte meg ny startmotor som klarde

eit større turtall enn den gamle.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Takk for alle tips :flag:

Nå har jeg prøvd å følge noen råd her i forhold til optimal gløding/kinning. Jeg kinnet litt først for å få frem diesel, så glødet jeg lenger enn jeg har pleid. Startet på tredje forsøk. En anelse bedre enn tidligere.

Men nå går den på lavere turtall ved tomgangskjøring?!?! Noen som har vært borti det? :smiley:

Redigert av Gliset (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...