Jump to content

Garmin vs. Furuno

Lars Høvik

Recommended Posts

Ser etter GPS, og har tittet innom seatronics sin sider. Tenker da på Garmin GPS 152 eller Furuno 32 GPS. Hvilken er den beste, liker Garminen jeg da, men kanskje fordi jeg synes den er "penere". Noen som eventuelt har andre forslag til lignende gps? I fremtiden har jeg lyst til at den skal kunne kommunisere med f.eks. logg og vindmåler. Dette kan vel gjøres på pc.

Trenger med andre ord gode råd anngåendemin første GPS.

Takk!

Redigert av Lars Høvik (see edit history)

Har en Furuno gps ombord koblet opp mot pc. Svikter aldri. Kan anbefales. Strømforbruket er jeg ikke sikker på. Skal sjekke manualen da jeg skal opp i båten senere i dag.

Da har jeg vært i båten og sjekket.. Stod ikke noe om strømforbruket. Uansett neppe så stort at det har noen stor betydning...

Noe mere informasjon her.

Redigert av Hansi (see edit history)

Jeg hadde i en tidligere båt en Furuno GPS 32. Den trekker 240 mA. Dette var en "sliter" og hadde svært grei interface med PC slik at veipunkter lett kunne lastes opp til GPSen fra PCen. Jeg husker ikke detaljene i dette. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale denne. På nettet får du den for $ 360 eller lavere. Hukommelsekapasitet: 1,000 punkter, 999 waypoints med kommentarer, 50 ruter,30 waypoint per rute.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...