Lars Høvik Startet 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2008 (redigert) Ser etter GPS, og har tittet innom seatronics sin sider. Tenker da på Garmin GPS 152 eller Furuno 32 GPS. Hvilken er den beste, liker Garminen jeg da, men kanskje fordi jeg synes den er "penere". Noen som eventuelt har andre forslag til lignende gps? I fremtiden har jeg lyst til at den skal kunne kommunisere med f.eks. logg og vindmåler. Dette kan vel gjøres på pc. Trenger med andre ord gode råd anngåendemin første GPS. Takk! Redigert 20.Juni.2008 av Lars Høvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Høvik Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Har lest litt på forumet, og ser at den Furunoen virker optimal. Noen som veit noe om strømforbruket? Har seilbåt med litt begrensede strømreserver. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 (redigert) Har en Furuno gps ombord koblet opp mot pc. Svikter aldri. Kan anbefales. Strømforbruket er jeg ikke sikker på. Skal sjekke manualen da jeg skal opp i båten senere i dag. Da har jeg vært i båten og sjekket.. Stod ikke noe om strømforbruket. Uansett neppe så stort at det har noen stor betydning... Noe mere informasjon her. Redigert 20.Juni.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Har også en Garmin plotter / gps ombord. Men den er ikke tilkoblet ennå. Her er strømforbruket iht spesifikasjoner 25 watt maks ved 10 V DC. Driftspenning 10 - 33 V DC. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Jeg hadde i en tidligere båt en Furuno GPS 32. Den trekker 240 mA. Dette var en "sliter" og hadde svært grei interface med PC slik at veipunkter lett kunne lastes opp til GPSen fra PCen. Jeg husker ikke detaljene i dette. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale denne. På nettet får du den for $ 360 eller lavere. Hukommelsekapasitet: 1,000 punkter, 999 waypoints med kommentarer, 50 ruter,30 waypoint per rute. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.