Lars Hansen Startet 20.Juni.2008 Del på Facebook Startet 20.Juni.2008 (redigert) Hei, Har sett på Navpod til nybåten, som skal hentes neste uke. Bavaria 38AC 2003 modell. Hvilken av disse Navpodene passer best til pidestallen? Med plastfot eller 2 korte rør eller ett rør eller kanskje lengre bøyle ? Flere varianter her. Noen som vet hvilken som passer best? Redigert 20.Juni.2008 av larshans1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Fant forresten et greit bilde av pidestall på tilsvarende båt, regner med at den er lik som på min? Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Har du tilsvarende pidestall som på bildet ville jeg vurdert å fjerne alle instrumentene som er der og sette inn E120 alene. Du må muligens legge på en distanseskive, pga dybden på E120. E120 kan gi deg de fleste av de opplysningene du trenger. Flytt de andre instrumentene til egnet sted på pidestallen (nede på siden) eller på cockpitens side. Sitér dette innlegget Link to post
Amon-Ra Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Jeg tror du burde lage en pappdummi av E120 og sette opp før du går til innkjøp av noe. jeg tror den blir for stor og dominernede og ta unødvendig mye av sikten fremover vis du har tenkt å sette den over pidestalen. jeg har selv montert C80 og den passer akkurat inn i pidestallen med en distenseramme. SKAL du ha inn E120 så burde du nok bygge om pidestalen og sette små instrumentene i POD over. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Vil du virkelig fastmontere en så fin plotter ute på pidestallen ? Med en Navpod på toppen av pidestallen blir en stor plotter større og sperrer enda mer for sikt forover. Jeg bruker en Northstar M121 (også 12") på vår B32 - som har samme pidestall som du har. Har festet monteringsbraketten som fulgte med plotteren til griperekka over instrumentene. Brukte plast bøyler (sånne som brukes til rekkemontering av utstyr) på undersiden av braketten med 6mm bolter. Sitter veldig bra. Kablene som koples til plotteren går gjennom en nippel som jeg monterte rett under hengslene på cockpit bordet. Jeg gjorde det slik, da jeg ikke vil la plotteren stå som en fristende sak for tjuveradder. Det blir da veldig enkelt å ta den løs fra braketten og inn i båten når vi kommer til havn/iland når i hjemmehavn. Et annet pluss er at du med brakett-montasje kan endre innsynsvinkel (endrer seg når du står/sitter) fra styreposisjonen. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
baatsman Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 VÅr pod står på bordet, den er en c-120. Så pod finnes, ble montert av LP yacht i DK. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.