Jump to content

Dunkelyd i Yamaha 30 3syl.

Sveinung_

Recommended Posts

Nå ligger hele undervannshuset i deler. Tok meg en halvtime å få av den nederste delen av impellerhuset. Salt....... :headbang:

Glemte jo selvfølgelig at det var et lager der så fine runde sylindre spratt ut over hele gulvet da jeg tok ut akslingen. Fikk nå satt det sammen igjen, men huff for noe pirk.

Begge lagrene er ihvertfall helt fine(litt rust her og der, men ingenting på de små sylindrene(aner ikke hva de heter). Forover drevet var ikke slitt i det hele tatt.

Pinjong drevet derimot hadde fire tenner med hakk i. Betyr det at dette må byttes? Synd å måtte koste på for mye på en motor jeg aldri kommer til å bruke selv....

Bilde kommer i morgen. Tar kvelden nå.

Redigert av _V_ (see edit history)

Den dogclutchen kan du bytte, i tillegg må du bytte motsvarende drev da inngreper i dette sikkert også er tilsvarende slitt. og shimse opp på nytt. Ellers av det du forteller om skader, litt rust osv... -Prøv heller å få tak i et brukt undervannshus.....

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Den dogclutchen kan du bytte, i tillegg må du bytte motsvarende drev da inngreper i dette sikkert også er tilsvarende slitt. og shimse opp på nytt. Ellers av det du forteller om skader, litt rust osv... -Prøv heller å få tak i et brukt undervannshus.....

Hvorfor skal jeg bytte motsvarende drev når det ikke er slitt i det hele tatt? tror nok jeg klarer meg med den clutchdogen også.....

Med motsvarende drev mener jeg det drevet som dogclutchens slitte del tar inngrep i, ikke det motstående drevet. Selve pinjongen holder nok i 2 år til---- Hvis det er det du har satt garantitiden til... :wink:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 3 uker senere...
Kom du til noen konklusjon på dette?

Hadde montert clotch-dogen feil vei.

Var ute å testet motoren for en uke siden og alt fungerte knirkefritt. Den skal selges til fordel for større båt og motor (nordkapp 17) :smiley:

Slapp unna billig føler jeg. Kun et par hundrelapper til et par-tre oljeskift og noen pakninger.

Hei!

Jeg har også nesten samme oppførsel på min yamaha F30 som du hadde...kanskje det er det samme? Men min motor er bare kjørt 40TIMER!!! :confused: Dette er en 2004 modell...hadde den på service etter ca.18timer og den var innkjørt..Den er blitt jevnlig kjørt, men dog bare korte turer a`la 1time å slikt i slengen..Så når den nå hadde stått en mnd på land og jeg satte den ut...Da kom problemene..snodig...må være noe dritt yamaha har produsert om dette er årsaken på min også :(

MVH

TLarsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...