Jump to content

Hvilken båttype er dette?

eysteind

Recommended Posts

Ok, jeg gir meg. Andungen på bildet så nydelig ut.

Jeg har imidlertid aldri likt akterenden på andungen, litt type "spissgatter på tjukka".

Men igjen, båten på bildet var pen + flott finish.

Jeg tror forøvrig vi har sporet av, men Jorhei har jo funnet ut av stamtavla til båten sin, så da får det vel være lov.

Ok, jeg gir meg. Andungen på bildet så nydelig ut.

Jeg har imidlertid aldri likt akterenden på andungen, litt type "spissgatter på tjukka".

Men igjen, båten på bildet var pen + flott finish.

Jeg tror forøvrig vi har sporet av, men Jorhei har jo funnet ut av stamtavla til båten sin, så da får det vel være lov.

Er bare artig å følge med på andre sine meninger. Jeg har jo som du sa fått tak i det jeg ønsket selv om jeg er utrolig overrasket over resultatet. Todde i utgangspunktet at Bjarne Aas kun bygde seilbåter jeg, men der tok jeg virkelig feil........

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

• 2 uker senere...
Guest hagebaatlaget

Jeg har en gammel plast speedbåt på 15 fot som jeg skal pusse opp(eller selge?). Den har en form på skroget som jeg ikke har sett mye til, og som jeg ikke finner ut verken navn eller annen info på.

Har et lite håp om at noen kanskje har noe på denne.

På forhånd takk.

Bilde

Bilde

Jeg er ganske sikker på at dette er en svensk sak. Jeg var inne på en nettside en gang som omtalte disse båtene, som nok er levert under flere navn.

Sett inn bildet på www.marinan.com/klotterplank/motor og jeg er ganske sikker på at du får svar, og kanskje en link til nevte nettside.

mvh

M.

Marna

Guest hagebaatlaget

Jaja.

Det ser ut for meg som om det er en Dorsett. For de som vil se, sjekk ut:

http://www.fiberglassics.com/dorsett/index.html

Se spesielt på Still in use, og 1962 Dorsett El Dorado midt på siden. Det er nok ikke tvil.

Båten er egentlig tenkt å pusse opp, men har en ca 70' mod selco 18 fot som skal pusses opp, så Dorsetten blir nok solgt i lag med en 60 hesters Yamaha

Mvh

hagebaatlaget

Ser at det er mange med god kjennskap til forskjellige båttyper her. Kanskje noen som kan hjelpe meg med denne ?? Det eneste jeg vet er et skilt i båten med skriften "Formula Boats, Arendal". Har blitt fortalt at den skal hete "Blue Water" 6100. Noen som vet noe ?

På forhånd takk :confused:

• 1 år senere...

Denne, lekre båten ligger i Strømstad, noen som vet hvordan type båt dette er ?

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa? Et skudd i blinde kanskje, men det ligner da mistenkelig en seilbåt? :rolleyes: Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...