Jump to content

Hvilken båttype er dette?

eysteind

Recommended Posts

Ok, jeg gir meg. Andungen på bildet så nydelig ut.

Jeg har imidlertid aldri likt akterenden på andungen, litt type "spissgatter på tjukka".

Men igjen, båten på bildet var pen + flott finish.

Jeg tror forøvrig vi har sporet av, men Jorhei har jo funnet ut av stamtavla til båten sin, så da får det vel være lov.

Er bare artig å følge med på andre sine meninger. Jeg har jo som du sa fått tak i det jeg ønsket selv om jeg er utrolig overrasket over resultatet. Todde i utgangspunktet at Bjarne Aas kun bygde seilbåter jeg, men der tok jeg virkelig feil........

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

• 2 uker senere...
Guest hagebaatlaget

Jaja.

Det ser ut for meg som om det er en Dorsett. For de som vil se, sjekk ut:

http://www.fiberglassics.com/dorsett/index.html

Se spesielt på Still in use, og 1962 Dorsett El Dorado midt på siden. Det er nok ikke tvil.

Båten er egentlig tenkt å pusse opp, men har en ca 70' mod selco 18 fot som skal pusses opp, så Dorsetten blir nok solgt i lag med en 60 hesters Yamaha

Mvh

hagebaatlaget

• 1 år senere...

Denne, lekre båten ligger i Strømstad, noen som vet hvordan type båt dette er ?

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa? Et skudd i blinde kanskje, men det ligner da mistenkelig en seilbåt? :rolleyes: Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...