Gunga Din Svart 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2004 nejda den er veldi populär iallafall på västkusten! "Vackrare båt får man leta efter, både ifråga om linjer och hantverk" http://www.segling.nakterhuset.se/99_02/andunge.asp og bilder på en som bygger en ny Andunge http://hem.passagen.se/datamaskinen/andbyg...g/web/index.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
fs Svart 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2004 Ok, jeg gir meg. Andungen på bildet så nydelig ut. Jeg har imidlertid aldri likt akterenden på andungen, litt type "spissgatter på tjukka". Men igjen, båten på bildet var pen + flott finish. Jeg tror forøvrig vi har sporet av, men Jorhei har jo funnet ut av stamtavla til båten sin, så da får det vel være lov. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2004 Ok, jeg gir meg. Andungen på bildet så nydelig ut. Jeg har imidlertid aldri likt akterenden på andungen, litt type "spissgatter på tjukka". Men igjen, båten på bildet var pen + flott finish. Jeg tror forøvrig vi har sporet av, men Jorhei har jo funnet ut av stamtavla til båten sin, så da får det vel være lov. Er bare artig å følge med på andre sine meninger. Jeg har jo som du sa fått tak i det jeg ønsket selv om jeg er utrolig overrasket over resultatet. Todde i utgangspunktet at Bjarne Aas kun bygde seilbåter jeg, men der tok jeg virkelig feil........ Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Guest hagebaatlaget Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Jeg har en gammel plast speedbåt på 15 fot som jeg skal pusse opp(eller selge?). Den har en form på skroget som jeg ikke har sett mye til, og som jeg ikke finner ut verken navn eller annen info på. Har et lite håp om at noen kanskje har noe på denne. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Hei hagebaatlaget! Artig navn forresten! Det var virkelig 60-tallsscwung over den der. Kan det være en Herwa tro? Håper du tenker å shine den fint opp! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Marna Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Jeg er ganske sikker på at dette er en svensk sak. Jeg var inne på en nettside en gang som omtalte disse båtene, som nok er levert under flere navn. Sett inn bildet på www.marinan.com/klotterplank/motor og jeg er ganske sikker på at du får svar, og kanskje en link til nevte nettside. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Guest hagebaatlaget Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Jaja. Det ser ut for meg som om det er en Dorsett. For de som vil se, sjekk ut: http://www.fiberglassics.com/dorsett/index.html Se spesielt på Still in use, og 1962 Dorsett El Dorado midt på siden. Det er nok ikke tvil. Båten er egentlig tenkt å pusse opp, men har en ca 70' mod selco 18 fot som skal pusses opp, så Dorsetten blir nok solgt i lag med en 60 hesters Yamaha Mvh hagebaatlaget Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Funnet navnet på den svenske jeg mente det kunne være, sjekk denne linken om en Weedo: http://hotel.dominoplaza.com/customer/mari...AE?OpenDocument mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
KnutH Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Ser at det er mange med god kjennskap til forskjellige båttyper her. Kanskje noen som kan hjelpe meg med denne ?? Det eneste jeg vet er et skilt i båten med skriften "Formula Boats, Arendal". Har blitt fortalt at den skal hete "Blue Water" 6100. Noen som vet noe ? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Denne, lekre båten ligger i Strømstad, noen som vet hvordan type båt dette er ? Sitér dette innlegget TMS Link to post
Gunga Din Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Denne, lekre båten ligger i Strømstad, noen som vet hvordan type båt dette er ? <{POST_SNAPBACK}> en "fin" båt... , var nede o kikade på den häromdagen! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Alvito Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 (redigert) Det er antakelig vel det som kalles "Custom steel ketch" Redigert 21.September.2005 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 (redigert) Denne, lekre båten ligger i Strømstad, noen som vet hvordan type båt dette er ? <{POST_SNAPBACK}> Tjaa? Et skudd i blinde kanskje, men det ligner da mistenkelig en seilbåt? Redigert 22.September.2005 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Verrie Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Der ligger på internet, mener det er finn.no tilsalgs en båt jeg mener må være den samme, eller bortimot helt identisk. Skal se om jeg kan rote frem denne igjen... (ca en uke siden jeg så annonsen). Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Det er antakelig vel det som kalles "Custom steel ketch" <{POST_SNAPBACK}> Hvis det ikke er en "Custom Aluminium Ketch". Hulda har tittet litt på innfestingene på denne båten, ser ikke ut til å være jern. Uansett så er det en meget flott og gjennomført finish på denne båten. Den har ruslet rundt i Norra Bohuslän i sommer. Det er nok en motorbåt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.