Jump to content

Johnson 35 hk ca 1979, stopper og er vansklig å starte.

marflow

Recommended Posts

Hadde i dag problemer med motoren min.

Kjørte ca 30 min og skulle legge til ei brygge.. sakker litt ned på farten og motoren stopper.

Til alt hell stoppa den like ved en marina og jeg kunne bare drive inn til den... hadde bensin på tanken og alt iorden

Fyllte allikevel litt bensin og prøvde igjen. Da starta den som bare det. Kjører deretter hjemover og hva skjer.. jo båten stopper like ved

båtplassen min når jeg igjen har sakket litt på farta (til ca 4-5 knop)

Prøver å starte igjen det går forsåvidt men den dør ut.

Dette gjentar seg flere ganger og motoren går i ca 30 sec for hver gang. Nå er dette turtalls uavhengig...

Kjører båten opp i plan og poff så stopper den...

Får IKKE start igjen... Slenger tu dregg... venter ca 10 min og prøver igjen.. båten starter og jeg får lagt til båtplassen min.

Tenkte jeg fikk ta meg en tur for å teste igjen kjører da en tur på ca 30-35 min som går knirkefritt.

Blir litt skeptisk til å legge ut på tur når slike ting skjer... føler at jeg må få fiksa noe før jeg kan dra ut igjen nå.

Motoren har nye plugger

Ny impeller (kjølevann kommer fint ut)

Fint om noen har tips til meg her... :)

Hilsen en småbekymret og ny båteier....

Mye rart av problemer som kan oppsta pga dårlig bensinslange, f.eks at motoren trekker falsk luft i koblingene.

Har også opplevd at ventilene i blæra har blitt så slitt at de fungerte "feil vei"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

viste seg i dag at det ikke blei noe greie på dette med ny bensinslange.

Derfor bestemmer jeg meg for å ta en plugg sjekk.

Skrur ut pluggene og skal skru dem inn igjen.. den ene går knirkefritt, men den andre er umulig og dra til

Gjengene har med andre ord vært dradd over fra før. Kan det være her problemet er?

Tok litt gjenge tape rundt pluggen og skrudde den forsiktig inn igjen... ikke fått kjørt så mye etter dette så vet ikke om det løste problemet?

Er det andre greie måter å fikse dette på? eller er det å bare å få bytta topp ?

Glem trikset med gjengetape, få satt i helicoilgjenger (løsgjenger). Gjengetape skal brukes på vannkoblinger. Du vil få for stort trykk til at det holder, og om det mot formodning skulle holde så får du ingen/dårlig kontakt med pluggen (den jordes gjennom gods). Et siste problem er varmen, tapen vil bare smelte.

De fleste mekaniske verksteder kan hjelpe deg med å få satt inn helicoil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...