Grand Banks jr Startet 22.Juni.2008 Del på Facebook Startet 22.Juni.2008 Jeg pusser opp, men sliter med å demontere denne gasshendelen: Hvordan tar jeg bort det svarte dekselet uten å ødelegge det? Hvor sitter festene? (Må fjerne det for å fjerme lakk, for deretter å pusse ned og beise/ olje på nytt :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Zach Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Ta av hendelen så antas resten å "gå av seg sjøl" (sånn er det i alle fall ombord hos meg). Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Ok, da er neste spørsmål: Hvordan gjør jeg det? På "baksiden" er det 2 wire festet til hver sin sak, og det er frikopling der også. Hvordan demonterer jeg hendelen? Under den orange frikoplings-knotten er der bare en rund sak. Ingenting å skru på som jeg kan se. På innsiden (inni dashbord) er det heller ingen logiske steder å skru. (Har dessverre ikke noen bilder). Noen som vet om en "eksplosjonstegning" eller en monteringsanvisning for denne hendelen? (Ser ut til å vært levert med ev VP MD2 dieselmaskin) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Larspo Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Denne er kurrant å ha med å gjøre, standard VP del som er i salg i dag. På motsatt side av selve girarmen så sitter det en liten umbrako skrue som du må løsne. (i ditt tilfelle, sitter denne skruen mot lugaren/baugen. Sett den helt i "revers" slik at hendelen peker nedover, da skal du kunne se denne settskruen på toppen. Deretter kan hendelen løsnes fra resten av huset. Deretter tar du av det svarte plastdekselet, dette er bare festet med klips, så en liten skrutrekker og med litt bøy så løsner dette. På baksiden her sitter det 4 skruer i hvert sitt hjørne som løsner resten fra konsollet. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Det er en liten Unbraco settskrue under hendelen. Skru ut den, så kan hendelen trekkes ut. Da ser du resten. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Knallbra! Jeg har nesten tittet overalt og ikke funnet løsningen, og så sitter den der - under hele sulamitten. Flott, da skal jeg ut og demontere - slik at jeg kan få fjernet lakken og oljet opp på ny Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.