Jump to content

suzuki 15hk 4takt motor, vibrasjoner

mercury

Recommended Posts

Har ett spm ang vibrasjon i båten min. Har kjøpt meg en helt ny suzuki 15hk 4takt motor, og er veldig fornøyd med denne, bortsett fra att det dirrer å skrangler i hele båten min.. Noen som har noen enkle tips om hva som kan gjøres fikses for å slippe dette? noe jeg kan sette på der motoren festes el lign?

Redigert av mercury (see edit history)
Har en nordan 16" Er ikke på alt turtall men på stort sett hele registeret.. Dirrer i plexi glass å stort sett rundt om hele:(

Noen tips om hva jeg kan gjøre? kult nick ja:) takk for det....

Er ingen Suzuki spesialist, men motoren er vel 2 cylindret og burde ha en jevn gange i seg selv. Regner selvfølgelig med at alle festebolter er strammet til maximalt.? Er det en monteringsplate mellom motor og skroget som er vanlig på de fleste båter. Kanskje en tynn gummiplate mellom annleggsflatene ville hjelpe.?

Jeg hadde en tid en 15HK Honda med 2 sylindre på en åpen Hansvik 16, men begge stemplene var på topp samtidig. Det blir det mye uballanse av, så derfor hadde den en egen ballanse-aksel med kontravekter parralelt med veivakselen. Motoren vibrerte (og støyet) imidlertid ganske mye likevel. På lave turtall hadde ting og tang ombord en tendens til å klirre og vibrere.

Det er tryggere på havet enn på veiene !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...