Jump to content

Inverter og strømforbruk

Storø RC 34

Recommended Posts

Fikk tilbud på en "billig" modifisert sinus inverter fra en s.k. seriøs leverandør.

Hva det står den egnet for ser du på: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt....htm?_69_713_29

300 kroner for en 300W-er ser greit ut. (Priser på hjemmesidene er + moms, så jeg har lagt på den her.)

Med ren sinus koster det plutselig litt mer: ca 1275 (Det er den billigste jeg fant.)

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...htm〈=no

Det blir jo litt prisforskjell, og det er vel en grunn til at noen lager de dyre?

Ellers så er det vel slik at hvis vi legger inn en transformator, eller spole i kretsen så vil den vel gjøre sinusen gjevnere. (Elektronikksakjyndiges kommentarer ønskes)

dsk

Hei.

Jeg har hatt en slik 300w mod.sinus inverter av fabr. Nordic Power fra ELFA et års tid, og den har funket utmerket. Har brukt den til lader for Packard Bell laptop, ladere for kamerabatterier, Grundig MPEG4 dekoder, Shark MPEG2 dekoder, loddebolt og hurtigmikser. Dette var forrige modellen (svart) av denne inverteren. Å belaste den opp mot merke-effekt, har jeg ikke forsøkt. Fremover kommer den kun til å bli brukt til diverseforbruk da jeg nå kjører laptop via DC/DC omvandler og Grundigboksen rett på 12volt.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Min Nordic Power fungerer også utmerket. Har en 300W ren sinus som jeg bruker til TV skjerm (maks 60W) og Laptop(maks 90W). Har også prøvd samtidig med decoder(25W). Selv med dårlig ladede batterier gikk det helt fint. Totalt ligger effektbehover godt under 300W så det skulle bar emangle at den ikke fungerte, spør du meg.

Når jeg bruker thruster og vinsj fungerer også inverteren greit med laptop og TV skjerm uten at det faller ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...