Jump to content

Trådsveising uten dekkgass.

Allan E

Recommended Posts

Der må nok sveiser Hulda imøtegå Suzuki på det sterkeste. Har ikke brukt apparaturen til Biltema, heller ikke trådene. Men Hulda har brukt kilovis med Lincoln Norweld, både apperatur og tråd. Hvis utstyret til Biltema tilfredsstiller kravene fra Veritas og andre for bruk til sveising av ST 56 og andre kvaliteter, så er du på sikker grunn. Generelt blir sveisene myke og fine, mens MIG tendere til sveiser som det er en utfordring å slipe grunnet høy hårdhet. Kommer an på hva du skal sveise. Innershield spruter noe innmari, noe man skal være klar over. Hvis ikke Biltema kan svare på hvilke spec.'er tråden tilfredsstiller, kjøp tråd hos en seriøs sviesesjappe. I bunn og grunn kommer det an på hva du skal sveise.

OK Bøyer meg i støvet...

At to som virker som erfarne sveisere lovpriser utstyret til Biltema uten å ha testet det virker rart. Har testa noen ( 2-3 ) biltema apparater, og begge var gode på å sprenge sikringer..

Endte opp med et mindre ( 180A ) MIGATRONIC apparat. Dette var perfekt til meg. Ingen fare med sprening av sikringer iaf ( tilstrekkelig stor trafo )

Dessuten, de flussmidlene som er tilsatt denne spesialtråden er MEGET helsefarlige. Så ved sveising der det der er trangt, vær obs. Eller bruk dekkgass, som alt i alt ikke er såå helsefarlig totalt sett...

Suzuki

No boat needed..

Hei

Jeg har ikke lovpriset utstyret til biltema, hater derimot det meste av det de selger.

Men sveisetråd med flussmiddel inni tråden er derimot ingen ny teknologi, rørtråd sveis er mye brukt og er en meget bra sveisemetode, det er sveisemetoden jeg sier er bra.

Hilsen Cato :nonod:

Da er vi motsatt Cato; jeg handler det meste de har men hater sveiseutstyret derifra.... :lol:

Suzuki

No boat needed..

Har selv en del erfaring med sveis etter skole og jobb, brukt mig, tig for det meste, fikk byttet til meg et app fra biltema med rørtrå, å herre ...... kan ikke brukes til noe, så det har stått stille siden da, henger meg på hulda sier og at det kan være tråen som er dårlig, fordelen er med slike app er jo at man kan sveise når det blåser ute, har jo ikke dekkgass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...