Allan E Startet 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2004 Er det noen her som har prøvd de nye sveiseapparatene som bruker tynn 0,6-0,8mm flussfylt sveisetråd? Tenker på de kombi apparatene som biltema selger. Er det noen som har erfaringer med de? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 JA JA Konklusjon: Møkkadrit ! Dekkgass er et must, mener nå jeg. Og dess dårligere sveiser, dess dyrere gass. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Der må nok sveiser Hulda imøtegå Suzuki på det sterkeste. Har ikke brukt apparaturen til Biltema, heller ikke trådene. Men Hulda har brukt kilovis med Lincoln Norweld, både apperatur og tråd. Hvis utstyret til Biltema tilfredsstiller kravene fra Veritas og andre for bruk til sveising av ST 56 og andre kvaliteter, så er du på sikker grunn. Generelt blir sveisene myke og fine, mens MIG tendere til sveiser som det er en utfordring å slipe grunnet høy hårdhet. Kommer an på hva du skal sveise. Innershield spruter noe innmari, noe man skal være klar over. Hvis ikke Biltema kan svare på hvilke spec.'er tråden tilfredsstiller, kjøp tråd hos en seriøs sviesesjappe. I bunn og grunn kommer det an på hva du skal sveise. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Jeg er enig med Hulda, rørtråd sveis er meget bra i seg selv. Kjenner derimot ikke utstyret til biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 OK Bøyer meg i støvet... At to som virker som erfarne sveisere lovpriser utstyret til Biltema uten å ha testet det virker rart. Har testa noen ( 2-3 ) biltema apparater, og begge var gode på å sprenge sikringer.. Endte opp med et mindre ( 180A ) MIGATRONIC apparat. Dette var perfekt til meg. Ingen fare med sprening av sikringer iaf ( tilstrekkelig stor trafo ) Dessuten, de flussmidlene som er tilsatt denne spesialtråden er MEGET helsefarlige. Så ved sveising der det der er trangt, vær obs. Eller bruk dekkgass, som alt i alt ikke er såå helsefarlig totalt sett... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OdinIII Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Hei Jeg har ikke lovpriset utstyret til biltema, hater derimot det meste av det de selger. Men sveisetråd med flussmiddel inni tråden er derimot ingen ny teknologi, rørtråd sveis er mye brukt og er en meget bra sveisemetode, det er sveisemetoden jeg sier er bra. Hilsen Cato Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 28.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Nå holder jeg på å bytte ut maghogny mot jern. Ikke noe avansert eller vanskelig sveising men det så ut som om dette var et apparat som var greit å hantere her. Ikke noe gassflaske. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Hei Jeg har ikke lovpriset utstyret til biltema, hater derimot det meste av det de selger. Men sveisetråd med flussmiddel inni tråden er derimot ingen ny teknologi, rørtråd sveis er mye brukt og er en meget bra sveisemetode, det er sveisemetoden jeg sier er bra. Hilsen Cato Da er vi motsatt Cato; jeg handler det meste de har men hater sveiseutstyret derifra.... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2004 Hulda lovpriser heller ikke sveiseutstyret fra Biltema. Har aldri brukt det. Hulda har kun kjørt innershield fra Lincoln. Uansett, friskluftmaske ved sveising i trange rom burde vært påbudt. Sveiser aldri uten minimum skikkelig støv- pluss kullfiltermaske. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Har selv en del erfaring med sveis etter skole og jobb, brukt mig, tig for det meste, fikk byttet til meg et app fra biltema med rørtrå, å herre ...... kan ikke brukes til noe, så det har stått stille siden da, henger meg på hulda sier og at det kan være tråen som er dårlig, fordelen er med slike app er jo at man kan sveise når det blåser ute, har jo ikke dekkgass Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.