Jump to content

Båtplassen min er havarert!

Lars H.

Recommended Posts

Det e'kke sjø der Trudelutt ligger, det er ferskvann. Trudelutt ligger i utløpet av elven Såna. Dessuten er vi i ferd med å omvende Trudelutt til Østlending....

For sikkerhets skyld skal jeg ta med en tur ut på brygga til Trudelutt i morgen. Kommer tidlig til Son, er på oppgradering av offshoresertifikatet over i Borre (Horten), regner med å rekke 15:45-fergen fra Horten til Moss. Rapport i morgen... Det har forresten vært vann i sydenden der Hulda ligger hele vinteren. Ikke nødvendig å dra med seg vann, kjørte forresten også over en vannslange lenger opp på havna i dag. Tror ikke vann er noe stort problem.

Hei Lars !

Snakka med gutta idag. Spurte hva som hadde forårsaket såpass mye arbeid for dem. De svarte meg at det var "normalt vedlikehold" som foregikk

Dersom det er utliggeren din som vises som "sunket", er den det fortsatt idag, Lars. Men, med det tempo de fikser dette i nå, burde det være OK i løpet av morgendagen eller helgen.

Forøvrig heiste de en masse moringer på land (for flytebryggene) og sjekket disse. De ble satt ut igjen idag.

Hilsen Lars,

Kaptein

S/Y Hybris

(p.t. eneste seilbåt på land ved brua !)

Sjøsetting imorgen !

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Hei Lars!

Takk for tilbakemelding. Jo det er plassen min midt på det første bildet. Den eneste skaden jeg så, var at utliggerne er sunket, flyteelementene er vel pungtert. Så har de nye elementer, er det vel bare å heise de opp og sette på nye. Da er det håp for sjøsetting i slutten av påsken eller uken etter som bestilt.

Regner med å dra til havnen på lørdag for å fjerne "burkaen" og starte på vasken.

Hilsen Lars

(bra navn, ikke sant?)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei igjen !

Joda - de har nye elementer. Ligger noen på lekter'n. Ser ut som brygge A er helt ny nå. Brygge B ser mer "sliten" ut, men alt er fikset der også såvidt jeg kan se.

De har ikke begynt med plassene langs land. Antar det er morgendagens jobb.

Har vært der nede hver eneste ettermiddag (nesten) i 2 uker nå.

I år har jeg brukt 49 timer på båtpussen så langt. Gjenstår å skifte olje/filter på MD2020. Enkelt og greit, heldigvis. Sette på plass nyoppladet startbatteri, smøre vaselin på impelleren  og prøvestarte. Utsetting i løpet av morgendagen. (Har ferie imorgen !)

Lykke til med avdukingen, Lars !  :wink:

(Hvor ligger Trudelutt ?)

Hilsen Lars (2)

Kaptein

S/Y Hybris, LK7137

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Lykke til med avdukingen, Lars !  :wink:

Dersom du mener hvor hun står godt innpakket nå, så er det i ytterste rad på høyre side utover, omtrent halvveis ut, tvers over Sailor sin båt dersom du vet hvor den står.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...