Hulda Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Det e'kke sjø der Trudelutt ligger, det er ferskvann. Trudelutt ligger i utløpet av elven Såna. Dessuten er vi i ferd med å omvende Trudelutt til Østlending.... For sikkerhets skyld skal jeg ta med en tur ut på brygga til Trudelutt i morgen. Kommer tidlig til Son, er på oppgradering av offshoresertifikatet over i Borre (Horten), regner med å rekke 15:45-fergen fra Horten til Moss. Rapport i morgen... Det har forresten vært vann i sydenden der Hulda ligger hele vinteren. Ikke nødvendig å dra med seg vann, kjørte forresten også over en vannslange lenger opp på havna i dag. Tror ikke vann er noe stort problem. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Tror ikke vann er noe stort problem. Vann ved hallen også. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Snakket med Ulf i dag. Båtplassene blir fikset fortløpende. Trudelutt har sannsynligvis båtplass i løpet av denne uken. Sitér dette innlegget Link to post
Radioinspektøren Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei Lars ! Snakka med gutta idag. Spurte hva som hadde forårsaket såpass mye arbeid for dem. De svarte meg at det var "normalt vedlikehold" som foregikk Dersom det er utliggeren din som vises som "sunket", er den det fortsatt idag, Lars. Men, med det tempo de fikser dette i nå, burde det være OK i løpet av morgendagen eller helgen. Forøvrig heiste de en masse moringer på land (for flytebryggene) og sjekket disse. De ble satt ut igjen idag. Hilsen Lars, Kaptein S/Y Hybris (p.t. eneste seilbåt på land ved brua !) Sjøsetting imorgen ! Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Lars H. Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei Lars! Takk for tilbakemelding. Jo det er plassen min midt på det første bildet. Den eneste skaden jeg så, var at utliggerne er sunket, flyteelementene er vel pungtert. Så har de nye elementer, er det vel bare å heise de opp og sette på nye. Da er det håp for sjøsetting i slutten av påsken eller uken etter som bestilt. Regner med å dra til havnen på lørdag for å fjerne "burkaen" og starte på vasken. Hilsen Lars (bra navn, ikke sant?) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Radioinspektøren Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hei igjen ! Joda - de har nye elementer. Ligger noen på lekter'n. Ser ut som brygge A er helt ny nå. Brygge B ser mer "sliten" ut, men alt er fikset der også såvidt jeg kan se. De har ikke begynt med plassene langs land. Antar det er morgendagens jobb. Har vært der nede hver eneste ettermiddag (nesten) i 2 uker nå. I år har jeg brukt 49 timer på båtpussen så langt. Gjenstår å skifte olje/filter på MD2020. Enkelt og greit, heldigvis. Sette på plass nyoppladet startbatteri, smøre vaselin på impelleren og prøvestarte. Utsetting i løpet av morgendagen. (Har ferie imorgen !) Lykke til med avdukingen, Lars ! (Hvor ligger Trudelutt ?) Hilsen Lars (2) Kaptein S/Y Hybris, LK7137 Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Lars H. Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Lykke til med avdukingen, Lars ! Dersom du mener hvor hun står godt innpakket nå, så er det i ytterste rad på høyre side utover, omtrent halvveis ut, tvers over Sailor sin båt dersom du vet hvor den står. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.