Jump to content

Kjøp av VHF. Det står mellom Raymarine 218E og 55E


halo

Recommended Posts

Tenkte eg skulle bråkjøpe meg ein VHF ein av dagane.

 

Nokon som har finstudert spesifikasjonane og "features" på Raymarine 218E og 55E ?

 

Ser at Raymarine 218E har tåkelur- og megafonfunksjonalitet, men det har eg ikkje behov for.

 

Så er det nokon som har vurdert desse er eg takksam for innspel....

 

--

halo

Link to post
Share on other sites

Jeg har 218E og er veldig fornøyd med den. Enkle lettfattelige menyer og god lesbarhet på display. Merk at du har mulighet via en forlengerkabel, å tilkoble mikrofonen på baksiden av boksen. Greit om du vil forsenke boksen inn i dashbordet, f.eks. på venstre side av rattet, og ha mikrofonen på høyre side.

Link to post
Share on other sites

Hvor skal du montere apparatet ditt?. Jeg har min 54E montert nede, og finner den stort sett ubrukelig da man oppholder seg i cockpit når behovet for VHF er tilstede. Jeg vurderer derfor å flytte min ut (har i tillegg en håndholdt ICOM M72E), men for deg så kan det jo være aktuelt å kjøpe en VHF med ekstra håndsett til å ha ute.

K

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Låner denne tråd.

Jeg har Raymarine 218, den sender ok , men jeg mottar ikke. Jeg kjørte en radiotest mot Florø radio sist helg og fikk svar på min håndholdte VHF.

Dvs. den sender ok, men er det noen innstilling som gjør at jeg blokkerer mottaker ?

 

Den virket ok i fjor da den var sist i bruk :)

Link to post
Share on other sites

Dvs. den sender ok, men er det noen innstilling som gjør at jeg blokkerer mottaker ?

Du har sjekket at volumet er skrudd opp? (for å ta det mest usannsynlige, men samtidig opplagte).

Er det plugget inn en høyttalerplugg uten høyttaler?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Løfter denne tråden igjen, hva ble konklusjonen din Otto R, jeg har også en 218e med nøyaktig samme feil.

Min 55E hadde feil på squels'en. Hørte ingenting med den på, men hørte Bødø Radio vist den var skrud ned, slik at vi hørte støy hele tiden.

Raymarine byttet vhf'en uten kostnad, selv om den var 4 år gammel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...