Jump to content

Vingemutter til Jabsco impellerhus


Breezita

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes bytte skrue-set med vingemutter til Jabsco impeller hus?  De gamle maskinskruene er av messing med spor for flatjern. Lite praktisk i trange motorrom. Det hadde vært enklere dersom en kunne skifte ut disse med skruer med vingemuttere.  

 

Erfaring noen?  :rolleyes:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post

Har laget mitt sett selv, noen syrefaste skruer med avkappet hode. Skrudd disse inn i pumpehuset med lim på. Kjøpt en pakke med vingeskruer hos Claes Olson og vips.. :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

 

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

 

 

funker iallefall bra :confused:

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

 

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

 

 

funker iallefall bra :flag:

 

Erik

Dette er sløsing med penger  :seeya: 30,- kr. rådyrt, betalte selv bare 19.90 :lol: :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

:nonod:

 

Er det problematisk og blande syrefast og messing i en slik pumpe ? Har hørt at det ikke er bra.

Har stått i seks år uten problemer.

 

Får du ikke samme forhold mellom aksling og propell (fast aksling) :nonod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...