Jump to content

Vingemutter til Jabsco impellerhus


Breezita

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes bytte skrue-set med vingemutter til Jabsco impeller hus?  De gamle maskinskruene er av messing med spor for flatjern. Lite praktisk i trange motorrom. Det hadde vært enklere dersom en kunne skifte ut disse med skruer med vingemuttere.  

 

Erfaring noen?  :rolleyes:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Har laget mitt sett selv, noen syrefaste skruer med avkappet hode. Skrudd disse inn i pumpehuset med lim på. Kjøpt en pakke med vingeskruer hos Claes Olson og vips.. :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

 

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

 

 

funker iallefall bra :confused:

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

 

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

 

 

funker iallefall bra :flag:

 

Erik

Dette er sløsing med penger  :seeya: 30,- kr. rådyrt, betalte selv bare 19.90 :lol: :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

:nonod:

 

Er det problematisk og blande syrefast og messing i en slik pumpe ? Har hørt at det ikke er bra.

Har stått i seks år uten problemer.

 

Får du ikke samme forhold mellom aksling og propell (fast aksling) :nonod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...