Jump to content

Vingemutter til Jabsco impellerhus

Breezita

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes bytte skrue-set med vingemutter til Jabsco impeller hus?  De gamle maskinskruene er av messing med spor for flatjern. Lite praktisk i trange motorrom. Det hadde vært enklere dersom en kunne skifte ut disse med skruer med vingemuttere.  

Erfaring noen?  :rolleyes:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson

Har laget mitt sett selv, noen syrefaste skruer med avkappet hode. Skrudd disse inn i pumpehuset med lim på. Kjøpt en pakke med vingeskruer hos Claes Olson og vips.. :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

funker iallefall bra :confused:

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset.

Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-???

funker iallefall bra :flag:

Erik

Dette er sløsing med penger  :seeya: 30,- kr. rådyrt, betalte selv bare 19.90 :lol: :lol:

:nonod:

Er det problematisk og blande syrefast og messing i en slik pumpe ? Har hørt at det ikke er bra.

Har stått i seks år uten problemer.

Får du ikke samme forhold mellom aksling og propell (fast aksling) :nonod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...