Breezita Startet 28.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2004 Er det noen som vet om det finnes bytte skrue-set med vingemutter til Jabsco impeller hus? De gamle maskinskruene er av messing med spor for flatjern. Lite praktisk i trange motorrom. Det hadde vært enklere dersom en kunne skifte ut disse med skruer med vingemuttere. Erfaring noen? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
MVH Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Ja, Maritim a.s. har et ombyggningsett til de fleste vp modellene. PINWING SKRUESETT AQ60,90,95,100,....... Art.nummer: 13979-00 Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Har laget mitt sett selv, noen syrefaste skruer med avkappet hode. Skrudd disse inn i pumpehuset med lim på. Kjøpt en pakke med vingeskruer hos Claes Olson og vips.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Breezita Svart 29.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Takk for tips. "pinwing" var søkeordet. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Majali Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset. Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-??? funker iallefall bra Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
880 Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 hei, jeg har modifisert alle pumpene jeg har hatt ved å dra gjennom en gjengetapp på 4 mm i pumpehuset. Kjøpte bare noen messing skruer på 4 mm og kappet vekk hodene på de, skrudde de fast med gjengesikring og på med lokk o g vingemuttere... koster ca 30 kr istedenfor pinwing til 180.-??? funker iallefall bra Erik Dette er sløsing med penger 30,- kr. rådyrt, betalte selv bare 19.90 :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Elise Svart 29.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2004 Er det problematisk og blande syrefast og messing i en slik pumpe ? Har hørt at det ikke er bra. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Er det problematisk og blande syrefast og messing i en slik pumpe ? Har hørt at det ikke er bra. Har stått i seks år uten problemer. Får du ikke samme forhold mellom aksling og propell (fast aksling) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.