Kotnes Startet 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2008 Tittelen sier vel egentlig det jeg lurer på. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
jonn Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Det er best etter tanken, mest vanlig med det, men det er opp til deg hva du synest er best. Når varmvannet er varmt, er det lite varmetap i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Eg har koblet etter tanken. Varmtvannet blir ikke skikkelig varm dersom defrosteren kobles først, har eg lest. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Takker for svar. Da blir det etter tanken. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Fusebox Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 På den annen side (av tanken ;-) så kan du da få varmluft med én gang, fremfor å vente til varmtvannet har kommet opp i temperatur. Om du ikke kjører defrosteren, så har du heller ikke varmetap før varmtvannstanken. Hvorvidt varmtvannsberederen stjeler mye varme under oppvarming vet jeg dog ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Den monteres mest korrekt etter varmtvannstanken. Hvorvidt varmtvannsberederen stjeler mye varme under oppvarming vet jeg dog ikke... Mye. Hos meg kan jeg knapt kjenne lunk fra defrosteren når varmtvannstanken er kald. Drawbacket er at du får varmluft en del senere (hos meg ca. 30-40 min etter motorgange) dersom tanken er kald. Monterer du før, så begynner den oppvarmede tanken å avgi store mengder varme til sløyfen isteden. Resultatet er kaldt vann etter relativt kort tid med defrosteren i gang. Så da er det litt opp til deg hvordan du ønsker å bruke dette og hva som passer din situasjon best. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Eg har varme i defrosteren med en gang motoren har driftstemperatur. Har bare 20 liters varmtvanntank, mulig det har noe å si... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Her på Vestlandet ville jeg uten tvil prioritert defroster fremfor VV. Har egentlig aldri opplevd å kjøre så kort tur at VV ikke har blitt varmt, men som eysteind er inne på så har ikke jeg heller hatt de største VVB'ene. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Diskutert flere gangenr før her på BP, bl.a. her Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Ser at du utvider varmeforrådet Kotnes! Gir dieselvarmerenr (D4`n) for lite futt? Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Ser at du utvider varmeforrådet Kotnes! Gir dieselvarmerenr (D4`n) for lite futt? Neida. Har ikke montert noen av varmerne enda. Skal gjøre det i neste uke. Har brukt ebern på hobbyrommet hjemme i vinter. Virker meget bra. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Petterøe Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Jeg har en sånn defroster montert etter varmtvannstanken, men er ikke imponert over varmeytelsen, selv ikke når varmtvannstanken er blitt gloheit. Nå er defrosteren plassert 2 - 3 meter unna motor/tank, slik at det blir noen meter slanger med tur og retur. Det kan vel være en mulighet å montere ekstra sirkulasjonspumpe i sløyfa. Synes i grunn dieselvarmeren gjør manns jobb, og defrosteren har du jo nytte av kun under motorgange med varm motor........ Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Min defroster har 11meter slanger, uten ekstra pumpe. I høst ble d for varm kun på laveste hastighet. Vurderer faktisk å montere ventil, slik at den kan brukes kun til kaldluft... Har eber 4 Kw... Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Min defroster har 11meter slanger, uten ekstra pumpe. I høst ble d for varm kun på laveste hastighet. Vurderer faktisk å montere ventil, slik at den kan brukes kun til kaldluft... Har eber 4 Kw... Dersom du har montert defroster etter bereder, må det bety at jeg har et system som ikke fungerer optimalt. Jeg har også eber defroster ( med 4 utgående varmeuttak). Kan dette da skyldes luft i slangesystemet ? Trodde ikke dette var tilfellet i og med at vv.- berederen leverer varmtvann så det holder.... Noen tips? Redigert 26.Juni.2008 av Petterøe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.