tiriltoppen Startet 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2008 Har en 41a som ikke vil starte.Har hatt ut dieselpumpen for å skiftet o-ring bak denne da det lakk olje her.Kan det være at denne kan ha flyttet seg litt når denne er montert igjen.Har vært veldig nøye med plassering etter at jeg hadde merket denne før den ble tatt ut. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 har du luftet riktig da? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
REM Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Har vært veldig nøye med plassering etter at jeg hadde merket denne før den ble tatt ut. Merker du risser i pumpa og huset er kun av orienterende art og vil skjelden og aldrig fungere som endelig overettmerke. Du må justere "plungerhøyden". Målet på plungergøyden finner du i verkstedhandboka. Her er framgangsmetoden for å justere plungerhøyden på 31A beskrevet. På 41 motoren trenger du ikke å ta av intercooleren som beskrevet Lykke til Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
tiriltoppen Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Har holdt på i hele kveld og feilsøkt fra a-å,men fortsatt like død.Greide til slutt selvsagt på en eller annen måte å knekke medbringeren til impellerpumpe Så Hvis det er noen som har en slik liggende å slenge kjøper jeg den.har bestilt diesel spesialist som kommer til Fredag,da håper jeg at den sviver så det går ann å komme seg på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
slett meg Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Det er vanskelig å merke akslingen før du tar ut pumpa. Står den litt på kam vil aksligen rotere når du løser pumpa ut av spline. Du må nok grunninstille motor og pumpe for å få den i rett posisjon. Jeg hadde en tilsvarende opplevelse en gang. Jeg skulle skifte diesel pumpe fra CAV til Bosch. Satte motor i ØD fytre inn alle tolker alt stemte og motoren startet ikke. Hadde aldri noen gang ikke fått en motor til å starte! Etter en time måtte jeg si til meg selv dette er jo enkle greier. Det viste seg at bosh og CAV brukte ulike høytrykks rør. Selv om alt var rett gikk dyserørene til feil sylinder. Måtte til med plast slange på dyserørene for å finne ut hviket rør som var i innsp fase.! Dere finner nok ut av det i morgen men det kan ta tid! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.