Jump to content

Vp 41a vil ikke starte

tiriltoppen

Recommended Posts

Har vært veldig nøye med plassering etter at jeg hadde merket denne før den ble tatt ut.

Merker du risser i pumpa og huset er kun av orienterende art og vil skjelden og aldrig fungere som endelig overettmerke. Du må justere "plungerhøyden". Målet på plungergøyden finner du i verkstedhandboka. Her er framgangsmetoden for å justere plungerhøyden på 31A beskrevet. På 41 motoren trenger du ikke å ta av intercooleren som beskrevet

Lykke til

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har holdt på i hele kveld og feilsøkt fra a-å,men fortsatt like død.Greide til slutt selvsagt på en eller annen måte å knekke medbringeren til impellerpumpe :headbang: Så Hvis det er noen som har en slik liggende å slenge kjøper jeg den.har bestilt diesel spesialist som kommer til Fredag,da håper jeg at den sviver så det går ann å komme seg på sjøen :sailing:

Det er vanskelig å merke akslingen før du tar ut pumpa. Står den litt på kam vil aksligen rotere når du løser pumpa ut av spline. Du må nok grunninstille motor og pumpe for å få den i rett posisjon. Jeg hadde en tilsvarende opplevelse en gang. Jeg skulle skifte diesel pumpe fra CAV til Bosch. Satte motor i ØD fytre inn alle tolker alt stemte og motoren startet ikke. Hadde aldri noen gang ikke fått en motor til å starte! Etter en time måtte jeg si til meg selv dette er jo enkle greier. Det viste seg at bosh og CAV brukte ulike høytrykks rør. Selv om alt var rett gikk dyserørene til feil sylinder. Måtte til med plast slange på dyserørene for å finne ut hviket rør som var i innsp fase.! Dere finner nok ut av det i morgen men det kan ta tid!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...