Tonic Startet 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2008 Jeg gir meg aldri med motorproblematikken min gitt... Nå har jeg kommet over en 1992 mod Perkins 150HK som har gått 15000 t i fiskebåt, ble byttet fordi selger ikke hadde tid til å vente på overhaling av div deler. (dieselpumper++) Den er påkostet 27000 og det er det jeg kan få den for. Den ser fin ut og er ifølge selger i veldig god stand. Det som er greia er at den passer rett inn der min gamle 6.354 står, og da slipper jeg greit unna... 15000 timer høres, og er vel mange timer på en motor, men den holder sikkert noen år til med de 100timene jeg kjører i året... Hva tror dere? Kjøp, putt inn og kjør? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Det er jo en sjanse det kan være verd å ta, til den prisen! Perkins er jo slitesterke motorer, så 15000 timer trenger ikke være så ille. Og med litt flaks får du solgt din gamle til nesten samme pris, så da burde du kunne ligge bra an.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jonn Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Hei, ja god motor, husk at fiskerne kjører disse veldig rolig, ligger og drar bruket sitt etc. de går sjelden over 1600 omdreininger, og at den er veldig skjelden staret på kald motor, daglig bruk! Jeg har en arbeidskolega som driver fikse på hustadvika, som har slik motor, den har gått 35000 timer, ryker litt men. Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Når jeg leser om "grønne" motorer etc som blir overhalt på mindre enn 3000 timer så må jo kvaliteten på de være myyyyyye dårligere.... Står ofte i annonsene "trenger overhaling" etc Tror nok at daglig bruk er mye bedre enn feriebruken vår. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Både Perkins og Ford er motorer som med riktig stell kan gå både 40000 og 50000 timer. Slettes ikke uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Men jeg har villet prøvd meg på 20000, det går an å prøve.... Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Hva har han brukt 27000 kr på hvis motoren ikke er åpnet og ikke overhalt dieselpumpa? Er den derimot åpnet med overhaling av foring stempel osv er dette et godt kjøp. Dette satt til side hadde jeg heller kjøpt en motor som har gått 15000 timer hos en fisker enn en som har gått 5000 timer i en lystbåt, gjevnlig bruk er gull for en dieselmotor.... Det hvordan motoren oppfører seg når du kjøper den som er viktigst ikke timetall. Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Dieselpumpa er bytta (byttepumpe), nye dyser, justerte ventiler, ny sjøvannspumpe, følepumpe, og vannpumpe. Dok på alt. Må ut i båten i morra og måle litt høyde. Denne er 4 cm høyere enn den som står der idag....små marginer hehe Redigert 25.Juni.2008 av Tonic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Da hadde jeg ikke vært skeptisk til denne motoren Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Ville tro dette var bra jeg. Mine HT6.354 virker helt smertefritt enda ( 78`mod) som selvfølgelig ikke har like mange timer på seg da men... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
reisa_mann Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 kjøp. den. verre og kjøpe en som er gått 1000 t. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Enig med de andre..Løp og kjøp Pumpe er jo byttet + andre deler.. holder fint i mange år enda.. mye værre som de sier, hvis den bare har gått 1000 timer på 20 år... Sjøsatte forresten båten min på sankthans.... Skal si det ble fart på den med go motoren.. Topper lett 20 og marsjer lett 17 knop de var forskjell fra 66 hk ifjor ja Redigert 26.Juni.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
hifo Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) thorlyn . hva slags motor var det du satte i igjen? glemt det. glem det. står i signaturen din Redigert 26.Juni.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kaftein ØL Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Yanmaren min har gått over 10000 timer, og fungerer helt perfekt! Liker denne motoren mye bedre enn den nye VP 2030-motoren som satt i gamlebåten. Eneste jeg merker etter mye bruk på min motor er at jeg bør overhale startmotoren snart. Den klikker litt noen ganger ved oppstart. Må nok kanskje vurdere å kontrollere dyser om noen år, men ellers er det ingenting som tyder på at den har tenkt å ta kvelden med det første. Jeg ville også vært mye mer fortrolig med å kjøpe en motor som er kjørt jevnt og mye enn en som ikke har blitt brukt. Det er det som skjer med 90% av alle motorer som må byttes ut. De har stått seg i hjel. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Jeg gir meg aldri med motorproblematikken min gitt... ble byttet fordi selger ikke hadde tid til å vente på overhaling av div deler. (dieselpumper++) Hmmm - skeptisk. Jeg skjønner at tid er penger for fiskere, men lurer på hva Perkins har å si til en slik påstand? 15000 timer. ca 4 år (10 timer om dagen) Kanskje det var andre ting de ble lei av også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.