Seilaren Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Da jeg ble 16 år kjøpte jeg meg seilbåt. Da var jeg blitt gammel nok til å forstå hvor kjedelig og meningsløst det var å kjøre fort. Jeg hadde Dromedille med 20hk når jeg var 14 år, og hadde sikkert sakt det samme som Dal-z skriver på den tiden. Men vokste heldigvis ifra det. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
truls8 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Men jeg er jo passert 16 så jeg kjører også større båter også Men du bygde vel båten før du var 16. Gratulerer med å ha lov å kjøre båt på 15 meter :) Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Når jeg var 12 år hadde vi i familien en 17 fot stor åpen trebåt med Sleipner innenbordsmotor. Vi brukte denne båten hele tiden når vi var sterke nok til å sveive den i gang... Sørvest kuling og meters bølger Det var innføring i båtlivet på en god måte! Ellers er en Steady 320 med 4hk ett perfekt alternativ. Går ca 10 knop med poden på 11 år. Den har vi mye gøy med!! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Ellers er en Steady 320 med 4hk ett perfekt alternativ. Går ca 10 knop med poden på 11 år. Den har vi mye gøy med!! Det var min første båt også, med 4 hk. Gode minner... (Med den er ikke spesielt trivelig med 15hk. Klarte og velte den!) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
C-marine Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Har hatt jolle siden jeg var 11 og har hatt mye morro med dem. Haddde i starten begrensning på hvor jeg kunne kjøre, men nå kan jeg nesten kjøre hvor jeg vil så lenge det er fint vær og jeg har mye bensin. Jeg har ikke blitt 16 og har kjørt 2 år i indre oslofjord har aldri møtt politibåten når jeg har kjørt, og jeg kjører mye, men jeg kjenner noen som har kjørt 1 m fra politibåten og vinka til dem, de var 13 og hadde theri microfun med trimma 9,9. politiet stoppa dem ikke. Vet ikke om dette var et engangstilfelle, men regner med at så lenge en følger reglene (alle bortsett fra 16 års regelen), kjører pent og forsiktig der en skal går det nok greit. Men husk: gi barna en skikkelig opplæring før de slippes ut alene, og bli dem med på en tur der de beviser at de kan håndtere fartøyet. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.