ove sundal Startet 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2008 (redigert) Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål: Problemet mitt er att jeg ikke kommer til for å skifte impeller på sjøvannspumpen (hvis den sitter der jeg tror den sitter).Kan det være ett alternativ å montere en elektrisk pumpe på sjøvannsinntaket etter sjøvannsfilteret? PS nybegynner! Redigert 25.Juni.2008 av ove sundal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Det går, men det er et dårlig alternativ! Det betyr at motoren må ha strøm for å gå, samt at en slik pumpe har begrenset levetid! Jeg anbefaler deg heller å finne ut av lingsen med å skifte impeller, alternativt en ny reimdrevet pumpe som kan plasseres mer lett tilgjengelig... Et alternativ er også å demontere hele pumpa for impellerskifte, på noen motorer er dette det enkleste! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fjordbris Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Hei Jeg har hatt en carat med den motoren, den båten ga oss mye glede Impellerhuset sitter midt på blokken på styrbord side, du skal i utganspunktet komme til der. Men det kan hende det er etter isolert i motorom derfor litt trangere.(noe jeg gjorde) impeller lokket er vel sort visst jeg ikke husker feil og med undraco skruer, huske og løsne den lille skruen som står i impeller huset. Det gjorde ikke jeg førstegang Det er dessuten en pakning som pleier å gå mellom lokket og huset men du kan sikkert bruke tech7 det gjorde jeg ihvertfall jeg og det holdt tett. Deler får du fra univa i Arendal, og når jeg skiftet impeller var det selvsagt ikke tid til vent på pakning. Ellers kan du kjøpe gjengestaver og vingemuttere og sette på slik at det blir lettere å skifte neste gang(noe jeg gjorde) Jeg har lastet opp reservedels katalog under dokument arkivet der du ser vel tegning av motor med dele beskrivelse link her Redigert 25.Juni.2008 av fjordbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.