Lumbago Startet 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2008 Heisann, jeg burde vel egentlig holdt tett om dette i og med at det er ganske pinlig, men det har seg altså sånn at jeg kræsja rett forfra inn i Hollænderbøya under Færderseilasen hvilket medførte at pulpiten foran ble *rimelig* bøyd. For de som ikke er såå kjent så er dette altså en betongbøye på sikkert 2m i diameter og 10 meter høy som stå midt i vannet et stykke sør for Horten. Som unnskylding kan jeg ihvertfall si at det var ganske mange rundt oss! (men med litt mer erfaring så hadde vi nok unngått kræsjen ) Spørsmålet mitt er: vil det lønne seg å fikse denne eller burde jeg kjøpe ny? Og hvor får man evt tak i denslags og til hvilken pris? Båten er 28 fot og vi traff rett forfra så den er bøyd helt rett bakover. Håper noen har noen tips :) Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Du er tøff som tør innrømme sånt Watski har pulpiter i ulike utforminger. F.eks denne til litt over 5000. Redigert 26.Juni.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 En av de som er spesialist på å finne eldre produserte pulpiter er Polyglas i Son. Prøv en telefon dit. Innehaveren har kontakt med produsenter av syrefast til bl.a. Windy og Goldfish. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Innehaveren har kontakt med produsenter av syrefast til bl.a. Windy og Goldfish. Svennevig & Ødegård AS er en produsent av rekker og beslag til lystbåtindustrien i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Spørsmålet mitt er: vil det lønne seg å fikse denne eller burde jeg kjøpe ny? Når er neste regatta da? Kanskje vente litt? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
MB Keila Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Det lå en på finn.no for litt siden. Edit: Jeg fant den, men den er nok litt stor til 28 fots båt. Redigert 26.Juni.2008 av EiriTo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 (redigert) Hvilken båt har du? http://www.stbprod.se/index.php lager kombinert pulpit/gennakerpeke til relativt hyggelige priser. Og så kan du jo få oppgradert båten i samme slengen Redigert 27.Juni.2008 av storMy_Fana (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Slagskibet Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Har ikke den sjappa e mail eller er jeg blind ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.