oslofjord Startet 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2008 (redigert) Har fulgt med på Yr siste uken å det ser til være slitsomt og ustabilt båtvær i Oslofjorden. Selv ikke om natten ser vinden ut til å ta en pause. har selv utsatt reiseplaner i håp om mindre bølger men før eller siden må man jo kaste loss. Smertegrensen går på 10m/s, men å plaske mot frisk bris er ille nok. Overaskende kaldt og vindfult i Oslo så det er vel surt og grov sjø i Drøbaksundet og Ytre Oslofjord ?? Greit med solgangsbris men nå er det litt for surt og ustablit ettter min smak...jeg drømmer om havblikk. Redigert 26.Juni.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Følger du med på kuling.com som viser været ved Drøbak? Jeg seilte fra Son til Horten i går ca kl 12 i nærmest vindstille. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Indre Oslofjord skal vel gå greit. Så nettopp at været ser bra ut på Koster fra neste uke. Men havblikk får vi vel bare drømme om inntil videre Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Jeg har mange ganger argumentert for å bruke vindprognosene fra DMI, http://ocean.dmi.dk/anim/index.php. Man velger "vind" og "Danmark". Så kan man spille vindforholdene et par døgn fremover. Værbildet er ikke ideelt når det gjelder Oslofjorden, men gir etter min erfaring et svært godt bilde av hva som venter av vind i ytre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.