Snekker'n Startet 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2008 Som det står i overskriften så lurer jeg på om det er mulig å øke effekten på min Yanmar 4JH3-HTE fra dagens 96hk til 120hk. Har forstått at 4JH3-DTE har 120hk. Hva er forskjellen på disse motorene? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Kodvaag Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 -TE, is a Turbo charged, Export model -ETE is Extra Turbo charged, Export model -HTE is Highly Turbo charged, Export model -DTE is Deluxe Turbo charged, Export model -UTE is Ultra turbo charged, Export model -STE is Super turbo charged, Export model Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Slagskibet Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Turbo og/eller størrelsen på intercooleren gjetter jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 27.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Noen som vet om det går an å oppgradere, og hva det kan koste? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
hagalio Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Da veit eg ikkje,men då hadde eg seldt 96 hk , Og kjøpt ein 120 Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Fikk svar fra Yanmar Norge. Må bytte turbo, intercooler, stempler og pumpe. Med andre ord DYRT. Tanken om oppgradering er herved henlagt. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Kodvaag Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Jeg har en 4LH-HTE. Det er 140 hester. Leveres og som TE uten intercooler, med 110 HK, eller DTE med 170 HK. I følge servicemanualens tekniske data er det masse som er forskjellig. Vekt: 340, 350 og380 kg. De to svakeste har samme IHI RHC61W turbo, men den største har en KKK K26. De to største har ladeluftkjøler, men den har forskjellig størrelse. De to minste har lavere innsprutningstrykk enn den største. Osv... Jeg må ha ny turbo til vinteren, pga eksoslekkasje. Tenkte jeg kunne kjøpe den til den DTE versjonen, men begynner å tro at ikke det er noe lurt. Yanmar har nok tilpasset alle delene til hverandre. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.