Tine IV Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Etter en uke i Strømstad / Koster , er vi hjemmom en kort tur for div bla bytte av kartplotter .Eller vil si jeg skal ha en oppe også , videre imårra eller søndag . Hvor vi går , tja si det . Men snakker om Stavern og festival og Langesund og mere musikk . Kim Larsen spiller begge steder , så det frister . God ferie alle sammen Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Stoner Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Det blir rundomkring i Ryfylke. Så en tur til Averøy med bil, og låne svigers-båten der til noen turer. Måtte sommerværet bli som i forfjor. God og trygg båtsommer til alle!!! Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Kan nokken komme å bytte ut båten min med en på 5, 8, 12, 15 fot mer, så vi kan ta oss en anstendelig båtferie? PLEASE?? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Ojda Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 22 fot må da være anstendig nok størrelse, om dere ikke har 2 sett med tvillinger da. Vi ferierte da 2 voksne + tenåring 3 uker i Shetland 17,5 foter tre uker i slengen, og ingen sure miner noe sted. Har du båt BRUK DEN. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Pjolter Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 I år blir det Skåtøy-<Stavern-Kristiansand-Stavern og Spania=6 uker. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Tine IV Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Etter div små diskusjoner har Økosjefen bestemt at det blir norskekysten , fikk tlf fra REM igår da dem hørte meg på vhf'n .Dem lå nede ved Rauer og lurte på om vi skulle bli med nedover svenskekysten ,det hadde jo vært kjempe det da . Det er jo kjempe folk å reise på tur med , noe vi har gjort mange ganger . Men vi kommer jo derfra så da dropper vi det iår, vi prøvde å lure dem over hit . Men det gikk ikke nei, så da blir vi ensomme aleine på tur iår .Vi ligger i gjestehavna i Horten ,har liggi her siden igår kveld .Var stappe fult da vi kom igår , men nå er 12-14 båter her . Vi ser på YR.NO at dem melder sol og nesten null vind utover dagen imårra , så da går vi nedover mot Stavern / Langesund . Men ser ikke bort ifra at det blir stopp i Tønsberg , kansje en liten shopperunde der er jo ok . Som jeg har sikkert nevnt her tidligere , så er det Stavern festival med masse snadder og i Langesund har vi jo Wrightegaarden med topp artister så godt som 7 dager i uka hele sommeren igjennom . Vi har peila oss inn på onsdagen den 9/7 da er det sjefen sjøl , han Åge Aleksandersen og Sjølveste Kim Larsen på fredag den 11/7. Han Jorg har fått handla ferdig den nye skuta si,som dem flytter sakene sine ombord den 8/7.Så jeg håpa dem kom dundrende nedover på Kim Larsen konserten . Så hvis YR ikke tuller med oss , så veit der hvor vi er dem neste 2 ukene . Forsatt god ferie og god sommer , selv om det ser svart ut her nå. Trur det er like før drt er noe vått som kommer ,men men snart EM finale så da kan det regne litt.Men dårlig forhold så vi må nok forhale oss litt tipper jeg . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hvis mulighetene byr seg drar vi på svenskekysten i august. God plass, rea og bare trivlige folk i havnene. Ingen stress, og forhåpentlig vis badevann i sjøen. Ingen selvfølge å ha ferie som selvstendig næringsdrivende. Men byr det seg slik tar vi 14-dagers tur. Ekstra kos med ny GB og prøve den skikkelig ut nedover. Om turen nedover blir lang eller kort spiller mindre rolle. Vi har våre favoritter. Resø er en av dem. Fjellbacka en annen. Jeg tar det igjen med langhelger hvor jeg nå stikker ut hver torsdag kveld og vi seiler omkring til midt ut på søndagen. Kan man bedre ha det? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Leifer`n Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) Hei ja nå er vi på Finnøya i Risør.. det er kjempe flott plass her, vi koser oss veldig, med landstrøm vann og et kjempe fint annlegg,, og anker drammene sitter løst hehe... vi blir liggende her noen dager. Redigert 29.Juni.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Roger-jo, den persen vår var det egentlig ikke meningen å sette. Det var heller ikke så stressende. Vi dro avgårde fra Smögen pga MYE bråk og hyl (som vanlig der....) og fant oss en fin plass på øyene rett utenfor. Lå der og badet og hygget oss. Neste dag var det tid for å gå videre, men fant etter hvert ut at vi heller ville ligge og bade i finværet. Da ble det landligge syd på Malmön. Så - dagen etter - kom vi ikke lenger enn til Brandskären før vi "måtte" bade litt igjen. Den sommeren var helt enorm værmessig. Så hadde vi egentlig tenkt å ligge natten over i Lysekil, men det var altfor varmt til å være i en by. Kun nødvendig proviantering før vi stakk ut på øyene igjen. Sånt kaller jeg FERIE Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 dacapo. jeg lå ved grønnholmene i går og så dere kjøre inn mener jeg. la merke til elwaroen pga fargen. 2 tiden eller no? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Trophy Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Hvis værmeldingen holder det den lover dra vi nordover på onsdag. Legger ingen planer, men blir vel Finnøya, Ona, Bud osv. Mandag reiser vi til Tr.heim med bil skal bl.a. se på en båt... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Baso Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Ligger i nordsjøen og planlegger 3 ukers båtferie når jeg kommer hjem 14 laaaange dager igjen og vi drar dit det er finevær men håper det blir sørover til områder rundt Bergen God sommer til alle sammen og måtte værgudene være med oss og gi oss masse finevær Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Mandag reiser vi til Tr.heim med bil skal bl.a. se på en båt... Til Trondheim med bil Har du ikke båt da He he... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Har for et par dager siden rundet neset, og ligger for øyeblikket i Skartveit på Halsnøya nord for Stavanger. Har også overnattet i Tananger og Helgøysund med meget gode erfaringer. Været har vært noe kjølig med noen regnbyger, og i går kom aldri kalesjen av i motsetning til alle andre dager siden torsdag. Blir i området et par uker eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Hei. Vi skal i hvert fall ikke hit til Bøfjorden på Nordmøre der vi har vært en uke nå sammen med svigermor på landstedet hennes. Skal bli godt å komme sydover igjen på torsdag og få seg en helgetur med båten. Og ferieturen? Hele august i båten på den svenske vestkysten! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Trophy Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Til Trondheim med bil Har du ikke båt da He he... Admiralinnen blir nervøs av ord som Hustavika, Stadt osv Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Leifer`n Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 dacapo. jeg lå ved grønnholmene i går og så dere kjøre inn mener jeg. la merke til elwaroen pga fargen. 2 tiden eller no? Hei hifo ja det kan stemme det vi kom inn kl 13:30 Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 (redigert) Måtte avbryte ferien da kona fikk tlf fra sykehuset at hun måtte komme inn for oprasjon på fredagen men da var vi jo i Arendal, så da gikk turen hjemmover var hjemme kl 20:00 Lørsag kveld. fikk noen fine bilder av solnedgang fær frgnet kom da. kommer med flere bilder senere, men får nå følge opp min bedre halvdel på sykhuset og håpe at alt går bra noen som vet hvor dette er henne foresten?? Håper dere andre får en flott ferie uten sykdom og dårlig vær,, vi er utpå igjen så fort fruen er på bena,,, og det er vær Redigert 7.Juli.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 (redigert) Noen bilder fra turen 2/7-6/7 Ålesund-Finnøy-Ona-Bjørnsund-Bud-Molde-Brattvåg(nødhavn)-Ålesund. Fantastisk flott vær untatt lørdagskvelden med kuling styrke 12..... Finnøy Nytt badeland i bakrunnen og det flotte servicebygget til båtforreningen Ona Bjørnsund Bud Redigert 12.Juli.2008 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fjellbonden Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Vi jobber med å få med oss flest mulig havner før vi stikker sørover igjen, så nå har vi fått med oss Sand og Økstrafjorden. Ligger nå på Erøy. Koselige steder alle tre. Drar kanskje til Sjernarøyene igjen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Blir vel liggende for det meste her på den faste plassen min i sommer. Hvis ingen kommer før meg og tar den da... Er forøvrig i Moldefjorden. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Lars O Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Hei folkens... Vi er på tur fra Bergen og litt nordover. Her er vi på Knutholmen utenfor Florø i kveld. Været er bare helt topp og vi koser oss over all forventning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.