Jump to content

Hvor skal dere i ferien da?

Leifer`n

Recommended Posts

Etter en uke i Strømstad / Koster , er vi hjemmom en kort tur for div bla bytte av kartplotter .Eller vil si jeg skal ha en oppe også , videre imårra eller søndag . Hvor vi går , tja si det . Men snakker om Stavern og festival og Langesund og mere musikk . Kim Larsen spiller begge steder , så det frister . God ferie alle sammen

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Etter div små diskusjoner har Økosjefen bestemt at det blir norskekysten , fikk tlf fra REM igår da dem hørte meg på vhf'n .Dem lå nede ved Rauer og lurte på om vi skulle bli med nedover svenskekysten ,det hadde jo vært kjempe det da . Det er jo kjempe folk å reise på tur med , noe vi har gjort mange ganger . Men vi kommer jo derfra så da dropper vi det iår, vi prøvde å lure dem over hit . Men det gikk ikke nei, så da blir vi ensomme aleine på tur iår .Vi ligger i gjestehavna i Horten ,har liggi her siden igår kveld .Var stappe fult da vi kom igår , men nå er 12-14 båter her . Vi ser på YR.NO at dem melder sol og nesten null vind utover dagen imårra , så da går vi nedover mot Stavern / Langesund . Men ser ikke bort ifra at det blir stopp i Tønsberg , kansje en liten shopperunde der er jo ok . Som jeg har sikkert nevnt her tidligere , så er det Stavern festival med masse snadder og i Langesund har vi jo Wrightegaarden med topp artister så godt som 7 dager i uka hele sommeren igjennom . Vi har peila oss inn på onsdagen den 9/7 da er det sjefen sjøl , han Åge Aleksandersen og Sjølveste Kim Larsen på fredag den 11/7. Han Jorg har fått handla ferdig den nye skuta si,som dem flytter sakene sine ombord den 8/7.Så jeg håpa dem kom dundrende nedover på Kim Larsen konserten .

Så hvis YR ikke tuller med oss , så veit der hvor vi er dem neste 2 ukene . Forsatt god ferie og god sommer , selv om det ser svart ut her nå. Trur det er like før drt er noe vått som kommer ,men men snart EM finale så da kan det regne litt.Men dårlig forhold så vi må nok forhale oss litt tipper jeg .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvis mulighetene byr seg drar vi på svenskekysten i august. God plass, rea og bare trivlige folk i havnene. Ingen stress, og forhåpentlig vis badevann i sjøen.

Ingen selvfølge å ha ferie som selvstendig næringsdrivende. Men byr det seg slik tar vi 14-dagers tur. Ekstra kos med ny GB og prøve den skikkelig ut nedover. Om turen nedover blir lang eller kort spiller mindre rolle. Vi har våre favoritter. Resø er en av dem. Fjellbacka en annen.

Jeg tar det igjen med langhelger hvor jeg nå stikker ut hver torsdag kveld og vi seiler omkring til midt ut på søndagen.

Kan man bedre ha det?

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Roger-jo, den persen vår var det egentlig ikke meningen å sette. Det var heller ikke så stressende. :smiley: Vi dro avgårde fra Smögen pga MYE bråk og hyl (som vanlig der....) og fant oss en fin plass på øyene rett utenfor. Lå der og badet og hygget oss. Neste dag var det tid for å gå videre, men fant etter hvert ut at vi heller ville ligge og bade i finværet. Da ble det landligge syd på Malmön. Så - dagen etter - kom vi ikke lenger enn til Brandskären før vi "måtte" bade litt igjen. Den sommeren var helt enorm værmessig.

Så hadde vi egentlig tenkt å ligge natten over i Lysekil, men det var altfor varmt til å være i en by. Kun nødvendig proviantering før vi stakk ut på øyene igjen.

Sånt kaller jeg FERIE :smiley:

Har for et par dager siden rundet neset, og ligger for øyeblikket i Skartveit på Halsnøya nord for Stavanger.

Har også overnattet i Tananger og Helgøysund med meget gode erfaringer.

Været har vært noe kjølig med noen regnbyger, og i går kom aldri kalesjen av i motsetning til alle andre dager siden torsdag.

Blir i området et par uker eller noe.

Hei.

Vi skal i hvert fall ikke hit til Bøfjorden på Nordmøre der vi har vært en uke nå sammen med svigermor på landstedet hennes.

Skal bli godt å komme sydover igjen på torsdag og få seg en helgetur med båten.

Og ferieturen? Hele august i båten på den svenske vestkysten!

regn.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:sad:

Måtte avbryte ferien da kona fikk tlf fra sykehuset at hun måtte komme inn for oprasjon på fredagen men da var vi jo i Arendal, så da gikk turen hjemmover var hjemme kl 20:00 Lørsag kveld.

fikk noen fine bilder av solnedgang fær frgnet kom da.

kommer med flere bilder senere, men får nå følge opp min bedre halvdel på sykhuset og håpe at alt går bra

noen som vet hvor dette er henne foresten??

img_2041.jpg

img_2043.jpg

Håper dere andre får en flott ferie uten sykdom og dårlig vær,, vi er utpå igjen så fort fruen er på bena,,, og det er vær

Redigert av DACAPO-9000-HT (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...