Bergen Svart 19.September.2008 Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Var og besøkte en særdeles serviceinnstilt medarbeider hos Seilmaker Iversen i dag og fikk forklaringen på problemet. Det viste seg at blokken skal festes til stroppen ved revemaljen ved hjelp den tynne hyssingen. Blokken/systemet ble kalt Harken Ti-Lite Carbo Airblock. Hyssingen tres tre ganger igjennom blokken og stroppen. 6 dobbel hyssing skal dermed være sterkt nok til og holde blokken og reveliner fast. Så nå kan høsten bare komme. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 19.September.2008 Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Jeg tror likevel de fleste bare trer revelina gjennon maljene, og blåser i å ha trinser (block) hengende. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Jeg tror likevel de fleste bare trer revelina gjennon maljene [...] Det gir jo veldig mye friskjon, og i dette tifellet må man jo både dra inn slakk fra akterlik og mastelik, så jeg ville ihverfall beholdt blokken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.