Rui lui Startet 28.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2008 jeg har litt rufset propell..lurer på om jeg kan sette på en 3 vinget?hva må jeg evt passe på? Sitér dette innlegget ] Link to post
Sydvesten Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) hva må jeg evt passe på? At den propellen du monterer på har rett "størrelse" (diameter og stigning) i forhold til båten din. Forutsetter selvsagt at eventuell boring/kon er samme om det er relevant Redigert 29.Juni.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Suggen (i sundet) Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) Hvis propellen din er bare litt rufsete burde du vurdere å rette feilene på din gamle. Jeg har akkurat hatt mine propellvinger til retting og igjennfylling av et par groper og det kom på en drøy tusenlapp. Måtte ta av vingene (fast/vribar) og levere disse på verkstedet selv, og inne på verkstedgulvet lå det mange propeller som jeg aldri i verden trodde det var håp for men de var fullt reparerbare iflg. verkstedeieren. Det blir jo litt den gærne veien å gå fra fire til tre vinger hvis din gamle firevingede er beregnet og fungerer fint for din båt. Redigert 29.Juni.2008 av M/Y LUCIELLE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hvis du har gode avstander rundt propellen bruker det å gå bra. Man går gjerne opp en tomme på diameter ved skifte fra 4 til 3. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 ok..gjerne jeg må få en til diagnose av en annen kyndig person:-)kan være det går an å fikse likevel da.takker for innspill. Sitér dette innlegget ] Link to post
Nemo Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Når det gjelder propeller er det utrolig hva som kan fikses bare du treffer den rette. Jeg var hos Propellservice på Os, han heter Orrebakken, der fikk jeg reparet en skadet propell. Flott arbeid, den så ut som en ny da jeg hentet den. Bortsett fra polering for det hadde jeg avtalt med han å gjøre selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.