Jump to content

Cetrek 737 - deler - representant i Norge?

Eriko

Recommended Posts

Jeg har en Cetrek 737 montert i min Princess. Denne er fra 1991, dvs orginalutrustning. Instrumentet har nettopp begynt å "fuske". Den gir en feilmelding som betyr at den ikke har kontakt med roret. Den begynner å styre på satt kurs, men slipper fort taket virker det som. Er det noen som har manual til denne modellen, eller bedre vet om hvor man kan få hjelp til å fikse problemet???

Jeg har en Cetrek 737 montert i min Princess. Denne er fra 1991, dvs orginalutrustning. Instrumentet har nettopp begynt å "fuske". Den gir en feilmelding som betyr at den ikke har kontakt med roret. Den begynner å styre på satt kurs, men slipper fort taket virker det som. Er det noen som har manual til denne modellen, eller bedre vet om hvor man kan få hjelp til å fikse problemet???

Har problem med Cetrek selv, min virker ikke i det hele tatt.

Har kontaktet et firma i Stavanger, som sier feilen ligger i hoved sentralen, men vil ikke reparere for det er ikke deler å få i Norge. :headbang:

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Jeg har også Cetrek 737. Hadde en gang problem med at den syrte ut av kurs nesten med en gang. Feilen var at staget til rorindikatoren hadde falt av. Tips: kontroler rorindikatoren.

Jeg har begynt å få problemer med å få slått den på. Noen ganger funker det andre ikke. Nå den først er på funker den O.K.

Om det er noen som vet om en betjeningsenhet fra et system som er ute av drift ønsker jeg å kjøpe den. Den som er ute er bleket av sola og har tildels vært utsatt for fuktighet. Tror problemet ligger der.

Jeg har manual liggende i båten. Den er det sikkert mulig å ta kopi av. Hvor i verden befinner du deg Eriko

Jeg undersøkte for et par år siden om det var mulig å få fatt i ny betjeningsplate til uteenheten. Om jeg ikke husker helt feil, eksisterer ikke Cetrek lenger, men det er et firma i utlandet som lager deler på bestilling. De kunne tilby hele betjeningsenheten til en rå pris.

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Cetrek var en fin pilot, om litt foreldet.

Felles for problemene ovenfor synes også jeg, som prin435, tyder på rorføler.

Rorfølerene er svært enkle. Inneholder som regel kun et dreibart potensiometer og 2 endestoppbrytere. Delene får du for under en 100'drings hos f.eks AFU (som ikke finnes lenger, de er kjøpt opp, men www.afu.no peker til rett sted.

De er også svært enkle å feilsøke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...