nilsht Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 Hei, Ett virkelig nybegynner spørsmål: Jeg har kjøpt meg en 1984-modell Diana 700, og lurer på hva man egentlig behandler innvendig treverk med. Olje? Lakk? Er vel "noe teak-lignende", men jeg er ærlig talt ikke sikker på hva slags treverk det er Er mest interessert i det som med minst mulig jobb gir best resultat Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Det skal vel ligge et par tråder om dette på foumet, søk f.eks. behandling av teak! Sitér dette innlegget . Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) Sannsynligvis er innredningen lakket. Dvs først beiset, og deretter lakket. Da kan du bruke lakk, men det enkleste er nok Edelolje. Den kan brukes på alle lakker (så vidt jeg vet), og på bart treverk. Jeg har akkurat (holder fremdeles på) med å pusse opp min Nidelv 24 helt, og har da fjernet all lakken - pusset - beiset og oljet opp med edelolje. Oljen blir som lakk på overflaten. Du kan bruke sikling for å skrape lett, eller pusse. Pusse for hånd er helt ok, da du kun skal matte ned lakken. Mener det er 320 papir som anbefales. Vil du bare shine opp, eller trenger du full oppussing? Redigert 29.Juni.2008 av psolse02 (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
nilsht Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Takk for svar. Jeg *håper* å slippe unna med å shine opp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.