Puffen Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 Jeg har måttet etterfylle nesten en 1/2 l. vann etter siste service i oktober. Er dette normalt ? Jeg finner ingen lekasje, og oljen ser fin ut. Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Noen tips å hente her? http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...C0?OpenDocument Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Superkul Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 høres ut som du har lekkasje men ikke funnet den , en halvliter syntes jeg var veldig mye - men har ikke erfaring med de motorene men på mine båter og biler har det aldri måtte etterfylles så mye Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Det er jo et stort kjølevannsystem - og jeg har blitt fortalt at det ikke er uvanlig. Kan jo være luft i systemet fra da motoren var ny Om du fortsatt må fylle på ville jeg fått det sjekket. Om kjølevæske er stabil nå ville jeg tatt det med ro Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Jeg har måttet etterfylle nesten en 1/2 l. vann etter siste service i oktober. Er dette normalt ? Jeg finner ingen lekasje, og oljen ser fin ut.Hvor gammel er motoren? Er det gjort noe som helst med kjølevannskretsen utenom å etterfylle? Har selv ca. 45 timer på en D6. Måtte fylle en del (1 liter+) etter at den var kjørt hjem (6 timer), og fikk "low" alarm etter ca. 35 timer men da var det snakk om noen desiliter. Regnet med at dette var utlufting over tid. Det er i alle fall knusk tørt under motoren og ingenting i olja. Kan vel også forsvinne ut i sjøen i teorien, men dette høres ikke veldig sannsynlig ut i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Motoren er en 2005 mod. som har gått knapt 300 timer. Det ble byttet kjølevann ved service i fjor. De hadde hatt på litt lite, men jeg hat etterfylt en gang før. Ca.0,2 l. Så måtte jeg ha på ca. 0,3 l. i går. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Jeg ville sendt en epost til verkstedet og spurt om dette er riktig og hva du skal gjøre. Bruk epost og be om svar på epost fordi du da har skriftlig dok hvis noe går skikkelig til helvete.. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Jeg har tro på at det er normalt. Jeg har også måtte etterfylle noen ganger. Det er jo et stort system med defroster, varmtvann og mange meter ledning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.