Båtduden Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 Hei! Jeg har akkurat fått motoren min tilnake fra verkstedet etter at de reparerte noen kjølevannsproblemer. Vet ikke om dette har noen sammenheng men men... Motoren er en 50 HK firtakter 2002 modell. Når jeg gir full gass detter turtallet og ytelsen på motoren detter. Så jeg får ikke den farten jeg egentlig skal ha og jeg sliter med og komme opp i plan med bare to personer. Og det er veldig irriterende for jeg går sikker 5 knop for sakte! Etter en stund begynner motoren og fuske også, fuske veldig mye altså! Jeg må bare slå av motoren litt før jeg kjører videre igjen. Noen som vet hva problemet kan være? Takk på forskudd! Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Injektorfeil, kanskje? Hør med verkstedet som reparerte den første gangen, jeg regner med at den gikk bra før det? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Båtduden Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Ja det var det som var så rart den fusket ikke før jeg fikk den igjen... Ja jeg får høre med verkstedet men det kan ikke være noe med forgasseren da? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Jo det er nok forgassere på denne. Dét utelukker injektorfeil En kompresjonstest vil avsløre om det er en feil i forbrenningsmekanikken, ellers er det bensintilførsel, forgasser og tenning som må sjekkes. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
andrewickman Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Hei. Jeg har en 50HK, 2001 model med akuart samme problem... Har hatt motoren på merke verksted å de har tatt av og renset forgasserene + byttet bensin pumpe, men problemet er der enda. Har du "båtduden" fått orden på din motor nå?? evt har noen andre noen mening på hva det kan være? Takk på forhand. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Sjekk tenning. Jeg hadde en 60hk Mariner, der kilen på svinghjulet ble klippet rett av. Merket plutselig at den sveiv urent på lavt turtall og at den mistet all kraft, ved full gass. Svinghjulet hadde da flyttet seg ca 10-15 grader. Skiftet kile, og motoren var perfekt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.