Jump to content

Problemer med Mariner 50 HK

Båtduden

Recommended Posts

Hei! Jeg har akkurat fått motoren min tilnake fra verkstedet etter at de reparerte noen kjølevannsproblemer. Vet ikke om dette har noen sammenheng men men... Motoren er en 50 HK firtakter 2002 modell. Når jeg gir full gass detter turtallet og ytelsen på motoren detter. Så jeg får ikke den farten jeg egentlig skal ha og jeg sliter med og komme opp i plan med bare to personer. Og det er veldig irriterende for jeg går sikker 5 knop for sakte! Etter en stund begynner motoren og fuske også, fuske veldig mye altså! Jeg må bare slå av motoren litt før jeg kjører videre igjen.

Noen som vet hva problemet kan være? Takk på forskudd! :flag:

Jo det er nok forgassere på denne. Dét utelukker injektorfeil :lol: En kompresjonstest vil avsløre om det er en feil i forbrenningsmekanikken, ellers er det bensintilførsel, forgasser og tenning som må sjekkes.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 1 år senere...

Hei.

Jeg har en 50HK, 2001 model med akuart samme problem...

Har hatt motoren på merke verksted å de har tatt av og renset forgasserene + byttet bensin pumpe, men problemet er der enda.

Har du "båtduden" fått orden på din motor nå?? evt har noen andre noen mening på hva det kan være?

Takk på forhand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...