Lilljan Startet 29.Juni.2008 Del på Facebook Startet 29.Juni.2008 Hei Jeg har kjøpt en Folkebåt og har tenkt å gjøre en del oppgraderinger. Blant annet så skal jeg skifte ut canvasduken som ligger på dekket. Men, jeg er litt usikker på hva den er behandlet med? Blant annet hva det er festet med. Er det noen som har gjort dette tidligerer som kan gi meg noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Hei og gratulerer med Folkbåt. Hvor gammel er båten ? Har du midtfisk og dolbord i mahogny? Tror det er ulik framgang på de ulike årgangene. Men jeg tror at den mest brukte metoden var duk lagt i linolje maling og feste med kobbertacks. Er du sikker på at du skal gjøre dette nå før ferien? Sier det pga dette er en stor jobb som egner seg best som vinter prsjekt. Mye morsommere å seile i sesongen enn å gnu Har gjort dette på en 19,5 kvm spissgatter for mange årsiden. MYE JOBB. Tror jeg har kobbertacks liggende dersom du er interessert. Søk på ktk.org sine sider og se om du finner mer informasjon. Du kan altenativt vurdere å fjerne eksisterende duk, sparkle opp underdekket med epoksi med filler. og legge glassfiberduk i epoksi. Men dette krever at under dekket er i god stand. Lykke til. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.