blezzt Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 hei! jeg har en båt som er rød, den blir veldig fort matt så må ofte polere den. er det noen her som har noen tips om hvordan man kan behandle rød gelcote? finnes det noe jeg kan smøre den inn så den holder fargen lengere av gangen? Mvh blezzt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Jepp, kjøp deg en god poleringsmaskin (vinkelslipetype), en rondell av den grove svamptypen (litt hard, og gjerne bølgete), og bruk Autosol til å "rubbe". Dette er kraftigere enn rubbing. Mer som lett sliping. Alternativet er slipemaskin med Abralon slipeskiver (2000 og 4000 korning). Søk forumet på Abralon eller Autosol. Jeg startet en tråd som omhandlet dette. Jeg brukte Autosol. Anbefales! Voks fyller opp huller i gelcoaten, og derfor midlertidig bra. Sliping gjør den jevn, og derfor trenger ikke voksen fylle huller - og det varer mye lenger... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
alma Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 rødt er desverre djevelens farge på alle typer maling. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Gelcoat blir fort matt og er en dårlig overflate og det vises best på rødt som er ofte blir fort matt også på andre lakk og malinger. Jeg har mye rødt bå båten , rulla over skroget med en dyr 2k spessiallakk fra Jotun for noen år siden og den holder seg blank , bruker nå ellers bare Bengalakk og ingen Geilcoat lengre da skitt og fiskeblod fester seg for godt på dårlige overflater. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.