Jump to content

Kjøre på grunn

roy_n

Recommended Posts

Ja da har det vært en grunn støting på mjøsa i dag,Ulykken skjedde uten for Tangen/ Espa eller i Trosviken for de som er lokalkjente.

Grunnen til hendelsen skal visst være at båtfører kjørte på feil side av merket for grunne.

Båten en veldig pen tresnekke måtte ha hjelp av rednings skøyta for å komme løs.

roy_n

Mjøsa kan være lunefull...

Det er ikke skjær, men mye stein. Og vannstanden i Mjøsa kan variere opp og ned. Jeg har bare hatt båt på Mjøsa noen dager, men jeg hadde nesten propellen i stein mer enn en gang...

Spesielt når man er "nær" land. Noen steder er det langgrunt...

EDIT: Det er ikke slike skjær i Mjøsa, slike som vi har mange av her i Grimstad, i alle fall ikke som jeg har sett/ truffet...

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Det sies jo at det finnes 2 typer båtfolk :

1- De som har gått på grunn.

2- De som ikke har gått på grunn.... enda ..

Vi gikk på en sandbanke i Topdalsfjorden for noen år siden. En av disse som driver og flytter litt på seg fra år til år.. :wink:

Jeg kjente at propellen dro i sanda, trimma opp og slakka av gassen. Hadde en på wakeboard bak båten som ikke skjønte noe.. da han stoppa sto han til livet! :lol:

Det hele toppa seg da en brettseiler kom gående 20 meter fra båten...

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...