vribar Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 Hei, folks.. Har nettopp skaffet en liten sjark som har et ekkolodd av typen Furuno LS-6000.. Tidligere eier sa han aldri hadde fått det "skikkelig" til... Jeg registrerer at loddet virker ok ut fra beskrivelse av menyer og valg, - det er bare det at det ikke tegner noe bilde av landskapet på bunn, - eller indikasjon på fisk.. ..og da er liksom vitsen borte.. Det er gjennomgående montert svinger.. Hvordan kan jeg sjekke at lodd og svinger "spiller i lag"...? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Få tak i en løs svinger og hold den over rekka. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Hei Vet ikke hvor godt du har lest bruksanvisningen, men den står kanskje innstilt på et annet dybdeområde enn det du er i når du prøver? Sett den på auto og se om det blir bedre. Hvis du finner ut at loddet er gåen så regner jeg med å bytte ut et slikt i løpet av høsten. Det blir veldig rimelig, men virker helt fint. Svingeren skal jeg ikke bytte. Minn meg på det i begynnelsen av august hvis du trenger et. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
vribar Svart 12.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 På an igjen.. Har funnet det betimelig å feilsøke på mitt Furuno LS-6000 ekkolodd som stod i båt jeg kjøpte i vår.. Det hadde i følge tidl eier aldri funket skikkelig.. For det første: Jeg HAR lest bruksanvisningen... Problem: det tegner ikke bunn.. Har fulgt kabel fra lodd til svinger. Kvaliteten ser bra ut men det er en gruvase med kabel.. metervis som ligger i en benk. Det er også en skjøtekabel mellom lodd og svinger. Gjennomgående svinger ser slilid og godt montert ut.. Svingerkabel kan ikke kobles rett på loddet da den ikke har samme kontakt som overgangskabel.. Er det noe som kan måles..? Bidlet på loddet er helt fint og alle menyer lar seg bla i. Det hjelper ikke å sette det på auto.. Mottakelig for tips.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 prøv å gå inn i menyen å skift frå 200kHz til 50kHz eller omvendt.. mulig at du kan ha en gammel svinger som ikkje taklar 200kHz sendereffekt. Og at nettopp ekkoloddet er innstilt på 200kHz Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Hei Jeg skal til Aga i begynnelsen av oktober. Kan ta med et ls 6000 som du kan teste med i båten hvis du er interessert. Da vet du iallefall om det er svingeren eller instrumentet det er feil med. Slå på tråden tlf 93410278 hvis det er interessant. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
vribar Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Godt tips, og raust tilbud fra deg, mons.. Nr. er notert, frekvensbytte skal undersøkes i mrg.. Sitér dette innlegget Link to post
vribar Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hei, bellen.. Forslaget for å skifte fra 50 til 200 eller omvendt var nok mislykket.. Loddet leverer bare 50.. Fant for øvrig ut at det går an å kjøre demo meny.. den funker helt fint.. Ser ut til at jeg ringer deg, mons.. Annet ekkolodd skulle nok vært prøvet.. Prøvde å holde et skrujern på svingeren og lytte etter tikkelyd... Også et tips.. Hørte ikke en tikk... Spørst, enten er loddet gåent eller så er det kaputt kabling etter mine begreper... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 6000 leveres kun med enkeltfrekvens. 50 eller 200 kHz. 6100 er tofrekvens. Ett 50 Hz lodd hører du dersom det er stille rundt deg. Med metervis med kabel og en obskur skjøtekontakt ville jeg rettet mistanken dit. 6000 tror jeg har fempins Furunokontakt, mens tofrekvensloddene har sjupins. Sitér dette innlegget Link to post
Tari Svart 12.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2018 Eg har problemer med å starte ekkoloddet som er Furuno LS- 6000. Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2018 Hva ser du da? Når du trykker på "Power" skal det komme opp en side med SW versjon og memory check. Kommer ikke det opp, er det ikke spenning fram til apparatet. Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 13.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2018 På min Lowrance finnes en måte å resette hele instrumentet tilbake til fabrikkinnstillingene. Dette hjelper alltid hvis instrumentet ikke fungerer som det skal. Dette hjelper selvsagt ikke, hvis du ikke har strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Tari Svart 19.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2018 Mulligan skrev On 13.2.2018 at 10.38: Hva ser du da? Når du trykker på "Power" skal det komme opp en side med SW versjon og memory check. Kommer ikke det opp, er det ikke spenning fram til apparatet. Eg bar sjekket strømmen frem. Det er ok. Kan vær selve apperatet som ikkje vil mere. Eller en dårlig kontakt?.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.